Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


10 ok a szója mellett!

Amit eddig biztos nem tudtál!

2008. szeptember 1., hétfő
Szerző: Sáfrány Zsófi
Forrás: Kulináris Világ

Maradj tovább fiatal és egészséges! A szójakultusz mintegy 5000 évre tekint vissza. A kínaiak szent tápanyagként tisztelik- és a kutatások őket igazolják!

Egészséges szív

A japán állam megbízásából végzett kutatás szerint megvizsgálták a szója szívre gyakorolt hatását. A tanulmány eredménye: a hetente többször szóját fogyasztó nők esetében a szívinfarktus veszélye mintegy felére csökkent. Bár hozzá kell tenni, hogy a férfiaknál nem volt igazán pozitív hatás érzékelhető.
 
Véredény védelem

A szója igen gazdag telítetlen zsírsavakban, mint pl. az igen értékes Omega 3- zsírsavban és emellett koleszterinmentes is. Az amerikai kutatások azt mutatták, hogy már kétszer egy héten némi szójacsíra fogyasztása jelentősen csökkenti a koleszterinszintet mindkét nem körében. Vagyis: az alacsony koleszterinszint akadályozza az arteriosklerose rizikóját- a véredények lassabban telnek el.

Fiatalság

A szója- és tofu termékekben található phytohormon, az ösztrogénhez hasonló, feszesíti a kötőszöveteket és megőrzi a szép bőrt.

Rákos megbetegedések megelőzése

A rákos megbetegedések mintegy egyharmada vezethető vissza a helytelen táplálkozásra. Az ázsiai országokban ez a ráta sokkal alacsonyabb. Vagyis érdemes belemélyedni egy kis japán étkezési kultúrába.

Laktató, karcsúsító

A benne található rengeteg ballasztanyag különösen laktató, pozitívan hat a gyomor működésére és a 100 g/ 150 kalóriájával garantáltan elmaradnak a kis zsírpárnák.

A változókor gyógyszere

Nagyon gazdag isoflavonokban, melyek a hormonkezelésekben is használatosak. Az ajánlott mennyiség kb. 40 mg. Ez kb. 1/2 l szójatejnek vagy 150 g tofunak felel meg. Az amerikai hormonteszt eredménye szerint a változókorban lévő hölgyek már 4 hét után megszabadultak hőhullámaiktól és más problémáiktól.

Ideális a reumás betegeknek

A reumás betegek egyik fő tápanyagának az omega-3 zsírsavaknak kellene lennie, ugyanis az csökkenti a gyulladást. A szójatej és a tofu fogyasztása -a tehéntej és a hús helyett- megelőzi a reumás panaszok kialakulását is.

Csonterősítés

A benne található protein és kalcium természetes úton előzi meg a bajt.

Táplálék a szürke agysejteknek

A fehérje és a lecitin fontos tápanyagai az agynak, és a szója mindkettővel nagy mennyiségben rendelkezik. Ehhez jön még magas magnézium és B- vitamin tartalma, mely segíti a koncentrációt és a tanulási eredményeket. Vagyis vizsgaidőszakban inkább szóját dobjunk a serpenyőbe, mint tésztát.

Top fehérjeforrás a vegetáriánusoknak

A fehérjepótlás igen hatékony lehet a szójabab által is. De a krónikus hepatitiszben szenvedők számára is fontos a májra való jótékony hatása. A szója ugyanis aminosavat tartalmaz és laktózmentes. Vagyis kiváló a tejérzékenyek számára.

Vigyázat: várandós kismamák, babák és hormon okozta mellrákban szenvedők számára nem ajánlott a szója fogyasztása. A legújabb kutatások szerint ugyanis a szója fogyasztása csökkenti a pajzsmirigy helyes működését.
 


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.