Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


10 egészséges étel, melyből garantáltan keveset eszünk!

2010. május 10., hétfő
Szerző: Sáfrány Zsófia
Forrás: Kulináris Világ

Vannak olyan zöldségek és gyümölcsök, melyek hiába nagyon egészségesek, valahogy mégis inkább a pultokon maradnak, vagy egyszerűen csak nem is gondolunk rájuk táplálkozásunk során.

Szemlénk segíthet, hogy még egyszer tudatosítsd magadban a természet eme jótékony termékeinek hatását!

Cukorrépa

A természetesen legédesebb zöldségünk.
Miért egészséges?
Olyan, akár egy piros színű spenót, igazi energiabomba, tele tápanyagokkal, melyek csökkentik a vérben lévő káros anyagok hatását, így pedig a szívinfarktus kialakulásának esélyét. Természetes pigmentjei a laborokban végzett kutatások szerint segítik a rákos sejtek leküzdését.
Hogyan fogyaszd?
Nyersen és frissen, vagy akár salátaként, mivel főzés során csökken antioxidáns hatása. Ehetőek a levelei és a szára is, tele vannak vitaminnal, ásványi anyagokkal, antioxidánssal.

Káposzta

Az európai és ázsiai konyha egyik gyakorta használt kedvence.
Miért egészséges?
Egy jó maréknyi káposzta csupán 22 kalóriával rendelkezik és telis-tele van értékes tápanyagokkal, mint a sulfpraphane, mely segíti a szervezet enzimtermelését és ezáltal csökkenti a rákos megbetegedések kialakulását és a szabadgyökök szaporodását is.
Hogyan fogyaszd?
Akár főve, akár nyersen egy dőnerben, esetleg salátaként, a káposzta igen sokoldalú.

Mi a sulforaphane? Olyan antioxidáns anyag, mely elősegíti különböző rákos megbetegedések megelőzését, erősíti az szervezet ellenálló képességét, lassítja az öregedéssel együtt járó immunhiányos állapotok kialakulását.

Guava

Trópusi gyümölcs, mely igen savas, nagyszerűen beépül a szervezetbe.
Miért egészséges?
A guavában nagyobb koncentrációban található meg a likopin, mely egy antioxidáns és a prosztata rák kiváló ellenszere! Itt nagyobb arányban van jelen, mint bármelyik más ételben a világon, beleértve a paradicsomot és a dinnyét is.
Hogyan fogyaszd?
Az egész gyümölcs ehető a magoktól a héjakig. Igen finom és tápanyagokban gazdag. Csak a héja több C-vitamint tartalmaz, mint egy egész narancs.

Mángold

Savanykás, sós ízű, mediterrán zöldség.
Miért egészséges?
Egy maréknyi mángold serkenti a lutein és a zeaxantin termelődését a szervezetben, illetve védi a retinát az öregedéstől.
Hogyan fogyaszd?
Igen finom grillezett zöldségekkel és steakekkel, de hallal is ízletes.

Fahéj

Igazán hosszú múltra visszatekintő fűszer, mely általában csak akkor kerül bele a szervezetbe, ha cukorral keverjük.
Miért egészséges?
A fahéj kontrollálja a vércukorszintet, mely befolyással van a szívinfarktus kialakulására, és képes még a koleszterinszintet is kordában tartani.
Hogyan fogyaszd?
Kávéban, gyümölcssaláta tetején, egyszerűen csak jusson eszedbe, mint igen ízletes fűszer!

Portuláka – köznapi nevén porcsin

Sok országban igen közkedvelt zöldség és gyógynövény, beleértve Kínát, Mexikót és Görögországot is.
Miért egészséges?
A legnagyobb mennyiségben tartalmaz Omega-3 zsírsavat a zöldségek közül és óriási mennyiségben található benne melatonin is, mely szintén egy antioxidáns és véd a rákos daganatok kialakulása, megléte esetén növekedése ellen.
Hogyan fogyaszd?
Salátában, illetve a retek helyettesítőjeként is. Enyhén citromos íze van, ezért bármely salátát megízesít.

Gránátalma

Igen kedvelt üdítő a gránátalmalé Közép-Keleten és Amerikában is.
Miért egészséges?
Már napi két pohár gránátalmalé csökkenti a vérnyomást és segíti a véráramlást is. Négy szelet gránátalma pedig a napi C-vitamin szükségletünk 50%-t lefedi.
Hogyan fogyaszd?
Próbálj 100%-os italt fogyasztani, mely nem tartalmaz hozzáadott cukrokat!

Goji bogyó

Hasonló méretű, mint egy mazsola, az íze pedig a cseresznyére és az áfonyára emlékeztet. Tibetben már 1700 éve használják gyógyszerként is.
Miért egészséges?
Az összes gyümölcs közül az övé a legnagyobb ORAC szint, vagyis antioxidáns hatása és a benne lévő cukor csökkenti az inzulinérzékenységet is, mely a diabétesz egyik rizikót előidéző oka lehet.
Hogyan fogyaszd?
Szárítva joghurthoz, müzlihez, vagy csak magában!

Aszalt szilva

Vannak gyümölcsök, melyek sosem mennek ki a divatból!
Miért egészséges?
Sok bennük az antioxidáns, mely igen sikeresen veszi fel a harcot a szuperoxid anion szabadgyökök ellen, így véd a gyomorbántalmak és a rákos megbetegedések ellen is.
Hogyan fogyaszd?
Mint előétel, vagy étvágygerjesztő.

Tökmag

A finom ropogtatni való igen egészséges is!
Miért egészséges?
A legjobb útja, hogy minél több magnéziumot fogyasszunk, mely igen fontos a vércukorszint csökkentésében.
Hogyan fogyaszd?
Akár sült tésztákra szórva, vagy saláták kiegészítőjeként, „levesbetétként”.
 


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.