Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


10 egészséges étel, amiből nem eszünk eleget

Mit kellene ennünk?

2010. február 6., szombat
Szerző: Sáfrány Zsófia - Kulináris Világ
Forrás: Kulináris Világ

Kiskorunk óta hallgatjuk, hogy együnk sok zöldséget és gyümölcsöt, ha lehet, kerüljük el a túlzott cukor és zsírtartalmú ételeket.

Igen, viszont a helytelen táplálkozás továbbra is napirendi téma maradt, különösen a férfiak körében.
   
10 étel, amiből többet fogyaszthatnál:

1. édes burgonya, mivel tele vannak C-vitaminnal, karotinnal és potásziummal.

2. A 100%-osan teljes kiőrlésű kenyerekben több a vitamin- és az ásványianyag, mint a fehér kenyerekben.

3. A brokkoli szintén gazdag C-vitaminban és karotinban.

4. A görögdinnye kitűnő C-vitamin- és karotinforrás.

5. A babfélék alacsony zsírtartalmúak, magas a proteintartalmuk, található bennük vas is.

6. A káposzta a teljes napi C- és A-vitamin szükségletünket fedezni tudja, már akkor is, ha csak egy szeletkét fogyasztunk belőle.

7. A spenótban sok a kalcium, a karotin és a C-vitamin.

8. A narancsnak magas a C-vitamin tartalma, rendelkezik potásziummal is.

9. A barna liszt segít alacsony tartani a koleszterinszintünket.

10. Az 1% zsírtartalmú tej igazi proteinforrás, kevés zsírral és koleszterinnel.

Általánosságban rossz:

Az állati zsiradékok, valamint a pálma- és a kókuszolajok, mivel igen könnyen és gyorsan extra kalóriákat vehetsz magadhoz, emellett lelassítják némely vércsatorna működését is, illetve növelik a koleszterinszintünket.

Az újra felhasznált zsírok, mivel igen mérgezőek és nem is ízlenek igazán, növelik a koleszterinszintünket.

A fehér rizs, mivel a barna rizsben vannak igazán tápanyagok, míg fehér társai leginkább csak súlynövelőként hatnak.

A fehér liszt és a tojásos tészták, mivel hiányzik belőlük a sok ásványi anyag, ami a barna lisztben és a durumtésztában megtalálható, illetve növelik a szívügyi megbetegedések esélyét is.

Cukor, mivel a legtöbb üdítőitalban, vagy akár péksüteményben finomított cukor, vagy fruktóz van, mely igazi építőanyaga a magas koleszterinszintnek.
 


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.