Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


Melyik a 10 legjobb étel cukorbetegség ellen?

10 étel a diabétesz legyőzéséért

2009. július 28., kedd
Szerző: Sáfrány Zsófia
Forrás: Kulináris Világ

Szeretnéd csökkenteni a koleszterinszintedet, a vérnyomásodat, a vércukorszintedet és megvédeni magadat mindennemű krónikus megbetegedés ellen?

A diabéteszben szenvedőknek komolyan oda kell figyelniük, hogy mit fogyasztanak. Ezért az Amerikai Diabétesz Intézet közölte végre a diabétesz betegeknek ajánlott étellistáját. A lista 10 ételt tartalmaz, melyek összetevői igen jó hatással vannak a betegek számára, beleértve az egészséges zsírokat, a magnéziumot és az antioxidánsokat is. A lista pozitívuma, hogy olyan létfontosságú összetevőket is tartalmaz, melyek sokszor hiányzik a nyugati emberek táplálkozásából.

1. Bab
Mindegy, hogy zöldbab, tarkabab, aligha találhatsz egészségesebb ételt, mint a bab. Magas rosttartalmának köszönhetően a napi rostigényünk 1/3-át már egy fél bögre is pótolja. Magas a magnéziumtartalma is, mely igen fontos a diabétesz betegek számára. Egy fél bögre bab annyi proteint tartalmaz, mint egy szelet hús, csak épp annak zsírtartalma nélkül.

2. Zöld zöldségek
A spenót, sóska és más sötétzöld zöldségeknek igen alacsony a kalóriatartalma, szénhidrátban is szegény, vagyis ehetsz belőle, amennyit csak akarsz!

3. Citrus gyümölcsök
A grapefruit, a narancs, a citrom vagy a lime mind segítik a napi C-vitamin szükségleted pótlását.

4. Édes burgonya
Tele van rostokkal és A-vitaminnal, mely nagyon fontos az egészségünk számára.

5. Bogyós gyümölcsök

Az eper, a málna mind-mind magas antioxidáns-, vitamin-, és rostanyagtartalommal rendelkeznek. A joghurtok és más tejtermékek természetes édesítője lehet.

6. Paradicsom
Mindegy, hogy konzerv formában, salátában vagy paradicsomlében, de fogyassz sokat ebből a magas vas-, C- és E-vitamintartalmú finomságból!

7. Hal

Mindenki hallott már a halak kedvező hatású Omega-3 tartalmáról, melyek különösen magas arányban találhatóak halakban, mint a makréla, a hering, a tonhal vagy a lazac. Tartsd azonban távol magadat az olajban sült vagy mélyhűtött halaktól!

8. Teljes kiőrlésű gabona

Igen nagy arányban találhatóak benne a magnézium, az omega-3 zsírsav és rostanyag.

9. Mogyorófélék
Igen jól csillapítja az éhséget már egy marék mogyoró is. A rostanyag-és magnéziumtartalma miatt is igen figyelemreméltó. Néhány fajtája, mint pl. a dió tartalmaz omega-3 zsírsavat is.

10. Zsírcsökkentett tej és joghurt

Mindenki tudja, hogy a tejtermékek pozitívan erősítik a csontozatot és a fogakat a bennük lévő kalciumtartalom miatt. D-vitamin tartalma szintén fontos eleme a kiegyensúlyozott táplálkozásnak.
 


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.