Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


A 10 legfontosabb étel, amire mindig szükséged lesz

2010. május 12., szerda
Szerző: Sáfrány Zsófia
Forrás: Kulináris Világ

Az, hogy miként nézünk ki, milyen az egészségünk, hogyan alakítjuk a napunkat, sokban függ étkezési szokásainktól is.

Vannak ételek, melyek igen fontosak ahhoz, hogy mindig energikusak, élettel telik és jókedvűek maradhassunk. Vessünk hát egy pillantást a legfontosabb ételek listájára!

1. Búzaliszt


A reggeli elengedhetetlen része némi finom kenyér, péksütemény, vagy legalább müzli. Kerüljük a sok cukrot  tartalmazó ételeket, maradjunk inkább a teljes kiörlésűeknél, melyek az emésztésünket is segítik. A búza ugyanis igen erősen véd a magas koleszterin- és triglicerinszint ellen.

2. Paradicsom

A paradicsom jóval fontosabb szervezetünk számára, mint azt valaha gondolnánk. Tele van ugyanis likopinnal, mely erősíti az immunrendszerünket és csökkenti az infarktus veszélyét is, valamint véd a rákos megbetegedések ellen. A paradicsom jótékony hatása - érdekes módon - a feldolgozása után is megmarad, ezért nemcsak nyersen ajánlott a fogyasztása!

3. Mandula

A magvak „rossz” hírnévvel rendelkeznek magas kalóriatartalmuk miatt, viszont gyakorta elfeledkeznek róla, hogy a mandulában például sok a telítetlen zsírsav, az ásványi anyag és a vitamin is, illetve az izomzat kialakításához fontos protein, cink és riboflavin (B2 vitamin).

4. Hal

A halak Omega-3 zsírsavban igen gazdagok, igazi "agy ételek", vagyis fejlesztik a memóriánkat és karban tartják világos gondolatainkat. A halfogyasztás véd a depresszió, a skizofrénia és más mentális betegségek ellen.

5. Tej

Egy ital, amit minden reggel anyukánk adott az iskola előtt. Nem hiába! A tejben ugyanis rengeteg a csonterősítő kalcium, illetve a protein is.

6. Alma

Minden gyümölcs természetes vitaminforrás, így az alma is, mely igen gazdag C-vitaminban, erős az antioxidáns hatása, összességében pedig véd a magas koleszterinszint és az étvágytalanság ellen is.

7. Tea

A teáknak rengeteg félé variációja van, viszont mindegyikre igaz, hogy segíthet legyőzni a rákos megbetegedések kialakulásának veszélyét, igazi segítő társ a zsírégetésben, emellett tele van antioxidánsokkal, a légúti megbetegedések ellenszere is lehet.

8. Fokhagyma

A fokhagyma fitten tartja szívünket, véd a megfázások ellen, csökkenti a koleszterin- és triglicerin-szintünket. Kontrollálja a vérnyomásunkat.

9. Bab

Csökkenti a koleszterinszintünket, segíti az emésztést, illetve segít energetizálni a testünket, véd az elhízás ellen, mivel könnyen eltelít.

10. Víz

Bár nem igazán tartozik az ételek listájához, hisz annyira evidens, viszont fontos még egyszer kiemelni, hogy a víz születésünktől kezdve alapvető szükségletünk. Fontos a gondolkodáshoz, ahhoz, hogy fittek maradjunk és a regeneráció egyik alapja is.
 


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.