Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


6 tipp az okos fogyókúrához - hol rontottad el eddig?

2011. február 12., szombat
Szerző: Kulináris Világ
Forrás: Medipress

A dietetikusok szerint a legfontosabb az elérhető célok kitűzése és az állandó önellenőrzés.

Mostanra valószínűleg a legtöbbünknek az újévi fogadalmak már csak kósza emléket jelentenek, ezért jobban tesszük, ha felfrissítjük a memóriánkat. Különösen azok, akik úgy döntöttek, megszabadulnak néhány kilótól az újévben.

Brittany Glassett, a Porter Adventista Kórház étkezési tanácsadója szerint a SMART módszer segítségével mindenki elérheti a kívánt eredményt. A SMART betűszó a specifikus, mérhető, fenntartható, elérhető és időszerű szavakat rejti magában, és ezek szem előtt tartásával hosszú távú eredményt érhetünk el a fogyás területén.

Az egyik legfontosabb szempont a specifikusság. A legtöbben csak elhatározzák, hogy mostantól 'rendesen' fognak étkezni, ez azonban kevés. Határozzuk el, hogy havonta csak három alkalommal eszünk gyorsétteremben és ehhez tartsuk magunkat. Írjuk le céljainkat és egyszerre csak egy-két elemre koncentráljunk: amint teljesítettük az általunk kitűzött célokat, keressünk újabbakat, de ne felejtsük el, hogy az életmódváltáshoz idő kell.

Ms. Glassett szerint fontos továbbá, hogy kis lépésekkel kezdjük. Ne akarjunk egyből húsz kilót leadni, elégedjünk meg kettővel, mondjuk egy hónap alatt. Kérjük családunk és barátaink segítségét: mondjuk el nekik céljainkat és kérjük meg őket, hogy folyamatosan ellenőrizzenek minket.

Ms. Glassett összeállított továbbá egy listát, amelyen olyan életmódbeli változtatások szerepelnek, amelyek egyszerűek ugyan, de mégis látványos eredményt érhetünk el velük:

    *      Fogyasszunk több teljes kiőrlésű gabonát. Ezek egészséges rostokat, vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaznak. A rostok növelik a teltségérzetet, így kevésbé leszünk éhesek két étkezés között.
    *      Adjunk több színt az étrendünkhöz színes zöldségek és gyümölcsök formájában. Próbáljunk tányérunkra varázsolni legalább három színt a fehéren, a sárgán és a krémszínen kívül.
    *      Ne hagyjunk ki étkezéseket. Együnk inkább gyakrabban kevesebbet, mint sokat de ritkábban.
    *      Lehetőleg ne fogyasszunk cukros üdítőket és energiaitalokat, ezek ugyanis tele vannak üres kalóriával.
    *      Válasszuk az olívaolajat a napraforgóolaj helyett, az ugyanis jótékonyan hat szívünkre.
    *      Vezessünk étkezési naplót, legalább hetente négyszer-ötször. Azok, akik folyamatosan figyelik a napi kalóriabevitelüket általában könnyebben fogynak és könnyebben tartják magukat diétájukhoz, mint azok, akik nem vezetnek étkezési naplót.


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.