Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


65 javaslat éttermi vendégek számára - amit nem kellene tenni...

2010. április 13., kedd
Szerző: Sáfrány Zsófia
Forrás: Kulináris Világ

Bruce Buschel  nemrég elindított egy listát az interneten, ahol mindenki szavazhatott a 100 dolog listájára, amit egy étterem dolgozóinak sosem szabadna elkövetnie.  De mi a helyzet fordítva?

Az érdekessége a történetnek éppen az, hogy Buschelnek még nincsen étterme, hanem a jövőben kívánja megnyitni új tengergyümölcseit felszolgáló vendéglátó-helyének kapuját. Lehet, hogy a lista nem éppen a legjobb kulcsa a reklámnak, viszont elérte, hogy felkeltse magára az érdeklődést és még ma is tanul állítólag mások tanácsaiból. Nos, a listájával egyet- és egyet nem értve, Patrick Maguire mixer és étteremvezető is összeállított egy 65 pontból álló listát saját, 30 év alatt összegyűjtött tapasztalatai alapján, mégpedig arról, amit egy étterem vendégének nem szabadna elkövetnie. E lista lényege, hogy megmutassa minden éremnek két oldala van, vagyis direkt reakció arra, hogy miben kellene az étterem dolgozóinak és vendégeinek még többet tenniük.

1. Sose nézd le vagy vedd semmibe a személyzet kedves köszöntését!
2. Reagálj a kérdésekre udvariasan, ne csak közöld, hogy "akarok", "kell", "szükségem van", vagy esetleg egyszerűen csak hallgass!
3. A köszöntésre sose reagálj a neved, a foglalás számának felsorolásával, hanem légy tisztelettudó a másik emberrel szemben, vedd figyelembe, hogy létezik!
4. Ne gondold, hogy egy foglalási szám, esetleg névjegykártya köszöntésnek számít!
5. Ha a hostess eléd siet, ne mutass rá egyszerűen egy asztalra, hogy csak oda akartál leülni!
6. Ne akarj benyitni egy étterembe, ha az még nincs nyitva! Ha jó idő van, várakozz odakint, ha rossz, akkor se vezesd le a mérged a személyzeten! Egy jó étterem foglalkozik majd veled!
7. Hagyd otthon a nyegle viselkedésedet, a személyzet ugyanis tényleg igyekszik, hogy jól érezd magadat!
8. Ne dobd a pincérnek az étlapot, csak, mert nem tetszik, amit benne látsz, esetleg túl sokáig kell várnod!
9. Ne foglalj 6 személyre, ha utána 4 személlyel jelensz meg és azzal magyarázkodsz, hogy csak sok helyet akartatok magatoknak!
10. Miután a pincér felkínálta a lehetőségeket, hogy ülhetsz a bárnál, esetleg 20 perc múlva visszajöhetsz, ha egy asztal felszabadul, ne kérdezd meg újra, hogy mit kellene tenned!
11. Viselkedj emberi módon a személyzettel és értékeld a munkájukat!
12. Emlékeztesd magad arra, hogy a vendég éppannyira felelős egy este sikeréért, mint a pincér!
13. Ne kezd soha el a régi nótát: "Tudja ki vagyok én?"
14. Ne várd el a tökéletességet, a világ nem tökéletes, ahogy te sem!
15. Ne meséld el, hogy ki vagy és kit ismersz, egy étteremben mindenkinek kijár az azonos törődés!
16. Ha egy étteremben az a szokás, hogy egy pincér bemutatkozik, mint a felszolgálónk az alkalomra, kerüljük a szarkasztikus megjegyzéseket, mint: "én vagyok Fred és én leszek a vendége ma este"!
17. Ha visszatérő vendég vagy egy étterembe, ahol tudod, hogy ajándékként előételt szolgálnak fel, akkor ne találgass, hogy mi lesz az, és ne tegyél megjegyzést arra, hogy megint ugyanazt kapod!
18. Ne mondd, hogyha igaz is, hogy te is a szakmában dolgozol, mert ma este te is csak vendég vagy!
19. Ne sétálj be egy étterembe és közöld, hogy mit kellene és nem kellene tenniük!
20. Ne meséld el a személyzetnek, hogy milyen klassz éttermekben jártál már a világon!
21. Realizáld, hogy mi történik körülötted az étterembe és képzeld magad a személyzet helyébe!
22. Sose csettints, mint egy kutyának a pincér után!
23. Fogadd el, hogy egy étterem bizonyos szabályok szerint működik, amihez neked is alkalmazkodnod kell, ha már mellette döntöttél!
24. Ne vágj fel a partnered előtt úgy, hogy közben megalázod a pincért!
25. Ne várd el, hogy a személyzettől, hogy valamit derült égből elővarázsoljon neked!
26. Viselkedj tisztelettel és türelmesen a személyzettel szemben!
27. Ne légy drámai és csinálj jelenetet!
28. Ha valami nem tetszik, tedd szóvá, hidd el, az étterem kompenzálja a sérelmedet!
29. Légy hálás érte, ha jól sikerül az este és fejezd is ki a személyzet felé!
30. Ne viselkedj úgy, mintha te lennél az egyetlen vendége az étteremnek!
31. Fogadd el, hogy nem minden abban a pillanatban fog történni, ahogy te akarod!
32. Ne szakítsd félbe a pincért, aki éppen egy másik asztalnál van!
33. Ha a gyerekek totál hisztissé válnak, akkor csomagoltasd be inkább az ételt!
34. Ha már bekapcsolva hagyod a telefonodat, akkor legalább ne csörögjön hangosan, ne kiabálj beszélgetés helyett és, ha a pincér melletted áll, akkor próbáld rövidre fogni a telefonálást!
35. Ne kezd a mondatot "hozzon nekem", "adjon nekem" szavakkal!
36. Ne vitázz a hostessel, hogy kinek kellett volna sorra kerülnie az asztalhoz ülés sorrendjében!
37. Légy konzekvens és alkalmazkodó, hisz nemcsak te vagy egyedül az étteremben!
38. Ne kezeld le a személyzetet, mintha más kasztból származnátok!
39. Sose mondj semmilyen élcelődő, vagy bántó megjegyzést a pincérnek!
40. Ne viselkedj fennhéjázóan a személyzettel szemben!
41. Ne légy undok a mixerrel, vagy a felszolgálóval, csak mert az nem bírja teljesíteni a kívánságodat!
42. Ha valamilyen gond, esetleg veszély lép fel az étteremben, akkor ne csak magadra gondolj!
43. Válaszolj a pincér kérdéseire!
44. Ne mondd, hogy készen állsz a rendelésre, ha utána még mindig gondolkozni fogsz!
45. Ne beszélj hangosan a pincérekkel és feltűnősködj más vendégek előtt!
46. Egyáltalán ne beszélj hangosan!
47. Ne mondd a pincérnek, hogy mi hiányzik az étlapról!
48. Ne légy olyan vendég, aki csak akkor elégedett, ha valamit ingyen kap!
49. Ne kezdj el nevetni, ha a pincér valamit leejt, vagy megcsúszik!
50. Kerüld az olyan mondatokat, mint "kifizetem Önt", mert a vacsorát fizeted ki!
51. Ha valami nem úgy van, ahogy akarod, ne gyere az "én vagyok a vendég" mondattal!
52. Hölgyeim, akik éppen keresztelő vagy lánybúcsú ünnepélyt tartotok - legyetek szívesek figyelni rá, hogy ne akarjon mindenki elmenni gyorsan, mert olyan hangosak vagytok!
53. Uraim, egy étterem nem kocsma, itt nem szokás kezet csapni egymással!
54. Ha a személyzet kellemetlenül viselkedik veled, nyugodtan tedd szóvá!
55. A pincérrel ne viccelődj, ha valamit rosszul csinál véletlenül!
56. Ne dobd oda a személyzetnek a bankkártyádat!
57. Csak mert nem tetszett az étterem, vagy rossz kedved van, ne hagyj megalázó borravalót! A nulla borravaló több, mint a megalázó filléres összeg.
58. Ne dobj a személyzetnek borravalót az asztalra!
59. Ne akard egy étterem rossz hírét kelteni a neten ismeretlen név alatt!
60. Ne hazudj, vagy tagadj le soha semmit a személyzet előtt!
61. Dicsérd meg annak a munkáját, aki kiemelkedően figyelt rád!
62. Ha tetszett az este, szánj rá egy pillanatot, hogy valamit írj a vendégkönyvbe!
63. A vendégek általában 19%-ban igen udvariatlanok a személyzettel szemben, ne tartozz közéjük!
64. Ha valaki kellemetlenül viselkedik az asztalnál, figyelmeztesd rá, ha lehet!
 


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.