Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


7 étel, amely garantáltan éveket fiatalít rajtad!

2010. szeptember 28., kedd
Szerző: Sáfrány Zsófia
Forrás: Kulináris Világ

Talán már hallottad, s nem először, hogy az vagy, amit megeszel. Egészen precízen fogalmazva az, amit beviszel a táplálkozás során a szervezetedbe, döntően befolyásolja, hogy milyen lesz a tested.

Attól a perctől kezdve, hogy megszületünk, tulajdonképpen folyton éhesek vagyunk. Ez viszont nem feltétlenül jelenti azt, hogy érdekel bárkit is egészen részletesen, hogy mit is eszik meg, ha étvágyat érez valamire. Nem kell megint emlegetni, hisz nyilvánvaló, hogy másképpen étkezünk, mint elődeink, ami nem feltétlenül jelent bizonyítottan jobbat, vagy rosszabbat, mindenesetre jellemzően sokkal gyorsabban és ész nélkül.

Van azonban rengeteg olyan étel is, mely nemcsak, hogy tápláló, hanem finom és jót is tesz a szervezetünknek. Nem érdemes csak a diéta alkalmával ügyelni a bevitt kalóriákra, hanem a legideálisabb, ha az alapvető hozzáállásodon változtatsz, mégpedig sürgős gyorsasággal, és megpróbálsz minőségi és minél természetesebb ételeket fogyasztani! Nem mindegy pl., hogy fagyasztott spenótot vásárolsz-e, ami tulajdonképpen tényleg egy klassz forrása a vitaminoknak télvíz idején is, vagy éppen fagyasztott elősütött péksüteményeket puncstöltelékkel, mely valószínűleg tele van tömve mindenféle adalékanyaggal. Aki nem hiszi, gondoljon csak arra, hogy milyen árván néz ki egy saját magunk által lefagyasztott, majd kiolvasztott croissant és egy pazar bolti képviselőfánk! A rák, a csontritkulás és a demencia (szellemi leépülés) mind a korral együtt járó betegségek, melyeket igenis meg lehet előzni, ha helyesen táplálkozunk, - és még időben elkezdjük, nem akkor, mikor már megvan a baj!

Fokhagyma

Korábban leginkább vámpírűző hatása miatt volt igen népszerű táplálék, míg ki nem derült, hogy igazi szupersztár az egészséges ételek listáján. Az allicin (a fokhagyma hatóanyaga a mintegy 1% kéntartalmú alliin (illóolaj). A fokhagyma aprítása, roncsolása során alakul át a jellemző szagú, allicin nevű vegyületté.), mely a fokhagyma igen erőteljes illatáért és ízéért felelős egy igen erős antioxidáns is, mely növeli a test hidrogén-szulfid (kénhidrogén) tartalékát, így csökkentve a magas vérnyomást is. A táplálkozási szakértők szerint érdemes főzés előtt 15 perccel előkészíteni a fokhagymát és hagyni, hogy álljon, miközben valóban kijön a növényből egészséges tápanyaga.

Tojás

A zsírok és a koleszterinszint elleni küzdelem alaposan lenyomta a tojás népszerűségét, viszont akárhogy is, a tojás alapvető tápanyagokat tartalmaz, mely elengedhetetlen szervezetünk számára. A tojásban 9 alapvető aminosav van, 6 grammnyi egészséges protein, illetve lutein, mely a sejtdegeneráció ellen véd. Ezenkívül zeaxanthin - a szemek egészségét védi, illetve choline, mely az agyműködést segíti és az idegrendszerre is jó hatással van. Az egyetlen étel, mely a D-vitamintermelést elősegíti.

Áfonya

Az áfonyában lévő pigmentek bizonyítottan öregedésgátlók. Segítik az agyműködéshez kapcsolódó dopamine termelését, mely alapvetően szükséges a boldogságérzet elérzéshez, a koordinációhoz és a memóriához. Már napi fél bögre áfonya segíthet megakadályozni a memóriagyengülést.

Leveles zöldségek

A spenót és a sóska nemcsak Popeye szerint voltak jó hatásúak, hiszen tudományosan bizonyítottan fiatallá és erőssé tesznek. Tele vannak antioxidánssal és rákelleni sulforaphane-nal (sulforaphane: olyan antioxidáns anyag, mely segíti a rákos megbetegedések megelőzését, emeli a szervezet ellenálló képességét, lassítja az öregedéssel együtt járó immunhiányos állapotok kialakulását.), bétakarotinnal, C-vitaminnal és vassal. A spenótban ezenkívül folsav is van, mely a rövid távú memóriát serkenti.

Brokkoli

Egy másik sötétzöld antioxidánsban gazdag zöldség, mely sikerrel küzdi le a mérgeket és a rák számos formáját. Klassz kalciumforrás, segít kivédeni az csontritkulás kialakulásának veszélyét is.

Lazac

Természetesen tele van Omega-3 zsírsavval, mely a halak sajátja, - ezt már biztosan hallottad. De azt talán nem, hogy segít leadni a felesleges kilókat, jobb kedved lesz tőle és még a bőrt is széppé varázsolja. Emellett fontos az agyfejlődés szempontjából és az Alzheimer-kór ellen is igazi pajzsot képez.

Cékla

A cékla olyan, akár a természet cukorkája. Meglepően édes és igen alacsony a kalóriatartalma, ugyanakkor folsavat tartalmaz, illetve, ami a legfontosabb: B-vitamint is. Van benne betanin (vörös színű glükozid) is, egy antioxidáns, mely a szívbetegségek megelőzésében játszhat döntő szerepet és csökkenti a szervezet koleszterinszintjét is, ugyanakkor lelassítja a bőr öregedési folyamatait és véd a tüdőrák ellen is.
 


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.