Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


7 tuti tipp, gyomorégés ellen!

2010. augusztus 20., péntek
Szerző: Kulináris Világ
Forrás: Medipress

A patikákban kapható savkötők és receptre kapható gyógyszerek a legtöbbet használt megoldások a reflux betegség kezelésében. Sajnos azonban komolyabb esetekben a sebészeti beavatkozás is szükséges lehet a beteg állapotának javításához.

Az azonban szinte teljesen mindegy, milyen komoly a refluxos beteg állapota, bizonyos életmódbeli változások mindenképpen szükségesek ahhoz, hogy a gyomorégés és a reflux ellen eredményes legyen a küzdelem.

Aki gyakran küzd gyomorégéssel, vagy reflux betegséget diagnosztizáltak már nála, az alábbi 7 tanács mindennapos követésével jelentősen csökkentheti a kellemetlen tünetek előfordulását.  1 – Egyen gyakran, kevesetA reflux betegségre a legnagyobb hatást természetszerűleg az étkezések gyakorolják. Aki imád egyszerre sokat enni, az biztos lehet benne, hogy a reflux hamarosan tiszteletét teszi majd nála. A teletömött has ugyanis a nyelőcsövet és a gyomrot összekötő gyomorszáj záróizmait ellazítja, és így a gyomorsav feljut a nyelőcsőbe.A szakemberek ezért azt javasolják, hogy inkább együnk többször, de kisebb adagokat a napunk folyamán, nyugodtan hagyjuk el a hagyományos reggeli, ebéd és vacsora triumvirátust, de arra figyeljünk, hogy az utolsó étkezés ideje már ne legyen túl közel a lefekvéshez, mert ez is kiválthat refluxos panaszokat.  2 – Felejtsd el a sütitAkár a csokoládéról, akár koffeinről beszélünk, bizonyos élelmiszerek csak rontják a már kialakult refluxos tüneteket. Nevezetesen a fűszeres ételek, a zsíros vörös húsok, a sült krumpli és más olajban sült ételek, a citrusfélék, a nyers hagyma, a paradicsom, az olaj, a borsmenta, a csokoládé és a koffein.Ugyanakkor nem szükséges még refluxosként sem csak banán- és főtt hús diétára kárhoztatnunk magunkat, számtalan reflux-barát recept létezik, amelyek ugyanolyan gazdag kulináris élvezeteket képesek nyújtani, mintha a felsorolt hozzávalókkal készültek volna. 3 – Hagyd el az alkoholtAz alkohol minden refluxos számára alapvetően a tiltólista élén helyezkedik el. Aki rendszeresen vagy esetenként sokat iszik, csak ront a helyzetén. Az alkohol ugyanis ellazítja az izmokat, így a gyomorszájon át – akárcsak a túl teli has esetében – a gyomor savtartalma akadálytalanul jut fel a nyelőcsőbe. Egy amerikai felmérés adatai szerint akik heti 7 pohár alkoholos italt fogyasztottak nagyon nagy valószínűséggel produkáltak gyomorégéses, illetve refluxos tüneteket. 4 – További érvek a fogyás mellettA túlsúly sajnos szintén olyan kockázati tényező, amely növeli a gyomorégés és a refluxos tünetek kialakulásának esélyét. Egy meghatározó kutatás összefüggést mutatott ki a reflux kialakulása és az érintett személyek testtömeg-indexe (BMI) között. A túlsúlyos, illetőleg kövér emberek háromszor akkora eséllyel alakítanak ki gyomorégéses vagy refluxos panaszokat, mint a normál testsúlyúak. 5 – Ne hordj szűk és szoros ruhákatTalán meglepő, de öltözködésünkkel is kiválthatunk gyomorégéses vagy refluxos panaszokat. Akárcsak a felesleges hasi zsír, a túl szoros öltözék is befolyásolhatja a refluxra hajlamosak állapotát, mivel a szűk ruhák, övek ugyanúgy a hasunknak feszülnek és így a gyomorsavat a nyelőcső irányába terelhetik. Jobb tehát a szűk ruhákat és szoros öveket elfelejteni. 6 – Alvás csak párnávalAz alvás szintén jelentősen befolyásolhatja a refluxos tünetek felbukkanását. A nem megfelelő fekvés és a lefekvéshez közeli étkezés bizony mind előidézhetnek refluxos tüneteket. A legújabb ajánlások szerint a legjobb, ha a fejünk egy 15-20 cm magas párnán nyugszik alvás közben. Ez sem akadályozza meg feltétlenül a nyelőcsőbe jutó gyomorsav megjelenését, de kutatások szerint 67%-kal gyorsabban visszafolyik a gyomorba a kijutott gyomorsav, mintha ennél alacsonyabb párnán alusszuk álmunkat. 7 – Ne gyújts rá

Közismert tény, hogy a dohányzás tönkreteszi a szívet és a tüdőt, érdemes azt is tudni, hogy pontosan ugyanilyen hatást gyakorol az emésztőrendszerre is. A nikotin, akárcsak az alkohol csak rontja a refluxos tüneteket. A dohányzás ugyanis elősegíti az epesók vékonybélből a gyomorba áramlását, valamit csökkenti a nyáltermelődést – holott a nyál segít a nyelőcsőbe feljutott gyomorsavat kimosni a szervezetből.


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.