Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


A biztos fogyás tuti receptje!

2008. március 5., szerda
Forrás: www.orvostkeresek.hu

Az FNS kutatói igazolták, hogy a napi 400 kalóriával kevesebbet fogyasztó hölgyek esélye a hasi területen jelentkező, un. alma típusú elházásra 2,5-szer magasabb, mint az ennél többet táplálkozó társaiké.

A jelenség oka, hogy az első csoport tagjai nem csak kalóriában, de fontos tápanyagokban is kevesebbet fogyasztottak.

 

Az elhízás kockázatával pedig egyenes arányban nő a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának veszélye körükben. A megoldás kulcsa tehát a megfelelően összeállított étrend, s nem a kalóriák csökkentése. A minőség, s nem a mennyiség elve ez esetben is igazolódni látszik.

 

A Copenhagen University Hospital orvosai által végzett kutatás során a résztvevő hölgyek sikeresen szabadultak meg a hasi területen, a derék vonalában kialakult zsírpárnáktól, amennyiben a finomított gabona és cukor termékek helyett természetes formában, gyümölcsök és zöldségek fogyasztásával fedezték a szükséges szénhidrát mennyiséget.

 

A gyümölcsök és zöldségek magas rosttartalmuk által sokáig biztosítják a telítettség érzését, a sárgarépa, sárgadinnye és az őszibarack pedig kiváló béta-karotin forrás; a narancs és kiwi gazdag C-vitaminban, melyek szintén a fogyást segítik. A biztos siker érdekében részesítsük előnyben a zöldségeket, illetve a gyümölcslevek helyett természetes fomában fogyasszunk gyümölcsöket.

 

Kutatási eredmények bizonyítják, hogy az alacsony szelén szint szintén hozzájárul a hasi területen jelentkező elhízáshoz. A megfelelő mennyiség biztosítása valójában nem egyszerű feladat, mivel az adott termék szelén tartalma nagy mértékben függ termesztési helyétől, a föld szelén tartalmától. Éppen ezért javasolt kiegészítő készítmények formájában elősegítenünk pótlását.

 

Fehérjék fogyasztásával telítettség érzetet érhetünk el, s energiával töltődünk fel. Túlzott fogyasztása azonban nagy mértékben terheli a vese kiválasztó működését, s kalcium veszteséget okozhat. Törekedjünk rá, hogy a napi kalória mennyiség 25 százalékát fedezzük fehérjék fogyasztásával, előnyben részesítve a zsírszegény joghurt, tej, hal és szárnyas ételeket.

 

A mérsékelt borfogyasztás egészségvédő szerepét számos kutatási eredmény támasztja alá. A nedű a fogyni vágyók számára is javasolt. Vizsgálatok igazolják, hogy a középkorú hölgyek körében megjelenő plusz kilók ellen egy-két naponta elfogyasztott –havonta megközelítőleg 20 pohár- vörös, vagy fehérbor jobban véd, mint annak teljes mértékű mellőzése. Ennél nagyobb mennyiség azonban már hízáshoz vezet.

 

Az ételek választásánál, vagy azok elkészítésénél részesítsük előnyben a telítetlen zsírsavakat tartalmazó termékeket. Az olivaolaj, vagy az omega-3 zsírsavban gazdag halak fogyasztásával nem csak vonalaink karcsúsága őrizhető meg, de szívünk egészségét is védjük.

Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium Farsang, bál, rendezvény jósnő nélkül? Elvarázsoljuk vendégeit!
Ajánlott lapok:


mrita.blog.kulinarisvilag.hu
bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
bella.blog.kulinarisvilag.hu
lassuetel.blog.kulinarisvilag.hu
robull.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.