Megfigyelték, hogy az alma fogyasztása, feltehetoen magas flavonoid tartalmánál fogva csökkentette az asztma kialakulásának esélyét.
A Thorax folyóiratban megjelent vizsgálatban holland és skóciai kutatóorvosok több, mint 1200 gyermeket figyeltek meg 5 éves korukig. A terhesség alatt nyomon követték az édesanyák táplálkozási szokásait, majd a késobbiekben kérdoívek és orvosi ellenorzések során vizsgálták a gyermekek állapotát.
Megfigyelték, hogy az alma fogyasztása, feltehetoen magas flavonoid tartalmánál fogva csökkentette az asztma kialakulásának esélyét.
A terhesség alatt természetesen fokozottan ügyelünk az egészséges táplálkozásra. A magzat megfelelo fejlodéséhez elengedhetetlen a vitaminok és ásványi anyagok biztosítása, többek közt friss zöldségek, gyümölcsök, teljes kiorlésu gabonafélék, tejtermékek fogyasztása által.
A fentieken kívül érdemes étrendünket rendszeresen gazdagítani különbözo halból készült fogásokkal is, ugyanis ezek fogyasztásával csökkentheto a gyermeknél az ekcéma kialakulásának valószínusége.
A kutatók egy korábbi vizsgálata alapján a várandósság idoszakában történo E és D vitamin, illetve cink fogyasztása szintén csökkentette az asztma és az ekcéma késobbi kialakulásának kockázatát a gyermeknél.
A cikkel kapcsolatban érdeklodjön bovebben a Budai Tüdoközpontban.