Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


Atkins diéta

Zárd ki a szénhidrátot

2008. március 19., szerda
Szerző: Kulináris Világ

Amerikából indult az Atkins- diéta őrület, aminek kitalálója a nemrég elhunyt Dr. Robert C. Atkins. Diétájának alapja, az hogy az étrendből szinte teljesen ki kell zárni a szénhidrátokat. Azt viszont figyelembe kell venni, hogy Atkins amerikai és az amerikai étkezési szokások alapján fejlesztette ki diétáját, náluk pedig sokkal több szénhidrátot esznek, mint Európában, hála a népszerű gyorséttermeiknek.

Atkins szerint, a szervezetünkbe jutó szénhidrátok növelik a szénhidráttermelést, így megnövekszik az inzulin szint, és ezért folyamatos éhséget érzünk. A diétában a szénhidrátokat két csoportra bontja: a hasznosuló és a fel nem hasznosuló szénhidrátok. Ez a bontás teljes mértékben különbözik a klasszikus táplálkozástudománytól.
Az Atkins-diéta négyfázisú.

Az első fázis a bevezetés, amikor gyors fogyás figyelhető meg. Ez a szakasz legalább két hétig tart, de akiknek lassabb az anyagcseréje, azoknál hosszabb is lehet. Ebben a fázisban mindössze napi 20 gramm szénhidrát engedélyezett, az is csak zöldség formájában. Nem szabad viszont kenyérfélét, gabonafélét, cukkinit, kelbimbót, spárgát, káposztát, paradicsomot, krumplit és tököt enni. Viszont tiszta fehérjét vagy tiszta zsírt majdhogynem korlátlanul lehet fogyasztani. Ide tartozik a hal, a tenger gyümölcsei, a vörös hús, a tojás, a zsíros sajtok, a vaj, a tej, az olajok.
Feltétlenül napi 2 liter folyadékot kell inni és szigorúan tilos a koffein tartalmú italok fogyasztása. Az első fázisban a fogyás mértéke heti 2-2,5 kg.

A második fázis a folyamatos fogyás ideje, amikor is hetente lehet növeli 5 grammal a napi szénhidrát fogyasztás, amit szénhidrát szegény zöldségekből és bogyós gyümölcsökből nyerhetünk. Ebben a periódusban hetente nagyjából 1,5kg-tól szabadulunk meg, és ezt a fázist addig kell folytatni, amíg a vágyott súlytól nagyjából 3-5 kg-ra nem leszünk.

A harmadik fázis az előkészítő megelőzés szakasza
. Ez periódus nagyjából 4-6 hétig tart amikor is a szénhidrát mennyiséget fokozatosan növelni kell heti 10 grammal. Tehát mértékkel ugyan, de ekkor már ehetünk péksüteményt (leginkább Atkins receptjei alapján készülteket), sőt engedélyezett a sör meg a bor is. Fontos, hogy szervezetünk minden rezdülésére figyeljünk, és egészen addig tartson ez a szakasz, amíg a fogyás meg nem áll. Ugyanis ekkor alakul ki a szénhidrát-egyenlőség, vagyis pontosan annyi szénhidrátot eszünk naponta, amennyire szüksége van a szervezetünknek. Ez a mennyiség 40- 120 gramm között van, ami kortól, nemtől, munkától, fizikai igénybevételtől is függ.

A negyedik fázis a tartós megőrzés, tehát ennek a szakasznak az ideje végtelen. A fogyás befejeztével sem szabad visszatérni a régi éttrendhez. Azt a szénhidrát mennyiséget kell tartani, ami a harmadik fázis végén beállt, ugyanis ha ettől eltérünk, újból megindul a hízás.

Azt viszont tudni kell, hogy ez az egyik legvitatottabb diéta. Azt is tudni kell, hogy a gyors fogyás azért következik be, mert a szénhidrát megvonáskor a szervezet a zsírokat mozgósítja, ha energiára van szükség, ugyanakkor sokszor egészségkárosító hatása van, mert felboríthatja az emésztőrendszer működését. Továbbá nőknél gyermekvállalás előtt kifejezetten káros a drasztikus szénhidrát csökkenés, nem beszélve arról, hogy szénhidrátokra az agynak is szüksége van a megfelelő működéshez. Amellett egészségesebb a lassabb fogyás, ami a visszahízás esélyét is csökkenti.
 


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.