
Lényegesen csökkent a diabétesz kialakulásának kockázata azoknál, akik sok kávét és teát ittak, akár koffeinmentes változatban - közölték hétfőn ausztrál kutatók.
Számos korábbi vizsgálat eredményét erősítette meg az Archives of Internal Medicine című szaklapban megjelent tanulmány, mely pontos magyarázatot nem ad a miértre.
Azon személyeknél, akik naponta három-négy (jó minőségű) kávét vagy teát fogyasztottak, 25 %-kal volt kisebb a kettes típusú, felnőttkorinak is nevezett cukorbetegség megjelenésének valószínűsége, szemben azokkal, akik egyáltalán nem vagy csak keveset kávéztak, teáztak.
A fenti eredmények kimutatásához Rachel Huxley, a Sydneyi Egyetem munkatársa összesen 450 ezer emberre kiterjedt, 18 korábbi vizsgálat eredményeit elemezte.
Az igen kiterjedtnek mondható metaelemzésbe vont tanulmányok ugyan nem tértek ki arra, hogy a vizsgálatban részt vevő emberek milyen egyéb italokat és ételeket fogyasztottak, épp ezért az okokat nem tudta megállapítani a Huxley által vezetett csoport. Feltételezésük azonban az, hogy az italok antioxidáns összetevői járulnak hozzá az előnyös hatáshoz, mert védik a sejteket a károsodástól.
|
|
Megosztás |




