Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


Diéta a narancsbőr ellen

2008. április 21., hétfő
Szerző: Winklerné Vámosi Nóra
Forrás: Wellnes - Nóra

A hepehupás combok és fenék az egész világon nők százezreit riasztja vissza a csábos ruharadabok viselésétől. De, ha megváltoztatjuk az étrendünket, és még mozgunk is egy kicsit, az tényleg segíthet a narancsbőr leküzdésében?

Ha neked is cellulitiszes a bőröd, akkor nem vagy egyedül: a világ női népességének a 90%-a szenved ettől, habár a narancsbőr a kaukázusi nőknél a leggyakoribb. A narancsbőr ráadásul nem tesz különbséget vékony és kövér, gazdag és szegény nők között – még a hírességek sem menekülhetnek előle!

Több fokozata létezik, a legenyhébb fokozatnál otthon, házilag is eredményeket érhetünk el, azonban súlyosabb esetben célszerű kiegészítő kezeléseket is beiktatni. (Léteznek különböző kezelések is, pl. vákuummasszázs, nyirokmasszázs, hipoxyterápia stb. mindenkinek pénztárcára szabottan. Valamint javasolni szokták még az illóolaj- és gyógyteakúrát is.) A probléma adódhat a helytelen táplálkozásból, ami hozzájárulhat a méreganyagok és a zsírsejtek felhalmozódásához, másrészt pedig a vérkeringés elégtelen működéséből, ami a mozgáshiány következménye lehet. Sajnos természetes úton eltüntetni teljesen nem lehet, viszont mértékét csökkenteni lehet a rendszeres, célirányos mozgással, megfelelő táplálkozással és folyadékfogyasztással és külső ápolással. Nézzük most ezeket sorrendben:

1. Rendszeres mozgás: célirányos, fenékfeszesítő és combizom erősítő gyakorlatokkal, valamint zsírégető mozgással (futás, kocogás, biciklizés, úszás stb.), melyet javasolt naponta minimum fél órán keresztül végezni.

2. Megfelelő táplálkozás: A szervezet lúgosítására kell törekedni, kerülni kell a savasító hatású ételeket, úgymint: zsíros és fűszeres ételek, húsok, édesség, szénsavas üdítőitalok, cukros üdítők, csokoládé, kávé, alkohol, fehér kenyér és fehér lisztből készült pékáruk stb.) Lúgosító ételek fogyasztása javasolt: teljes kiőrlésű lisztből készült, nem cukros pékáruk, joghurt, tej, kefír, fokhagyma, szójatermékek, gyümölcsök, zöldségek valamint ezek levei, burgonya stb. A mennyiség mellett a minőségre is fokozottan kell figyelni! A folyadékfogyasztást pedig növelni kell, minimum 3 liter szénsavmentes ásványvíz naponta, vagy ízesítetlen gyógytea fogyasztása segíti a méregtelenítést, a salakanyagok távozását.

3. Külső ápolás: masszírozd a kritikus részeket minél többször, naponta, így a lerakódott zsírréteg fel tud puhulni, lazulni, utána egy frissítő mozgással könnyebben lebontja a szervezet. Száraz ledörzsöléssel hatékonyan lehet a vérkeringést serkenteni (lufaszivacs). Léteznek ma már nagyon jó minőségű bőrradírok és anti-cellulit-krémek, amit a bőrbe naponta egyszer-kétszer kell bemasszírozni.

Mi a narancsbőr?

A narancsbőr csupán normális zsírszövet, azonban idővel a bőrt az izmokkal összekötő rostok rövidebbek és vastagabbak lesznek, és ezáltal a bőr hepehupássá válik. A szépségipar persze azonnal reagált erre a problémára, és ma már ezernyi krémet és pirulát lehet kapni a narancsbőr megszüntetésére. Azonban van egy sokkal olcsóbb és egyszerűbb módja is a narancsbőr leküzdésének.
A narancsbőr, más néven cellulitisz a bőr alatt lerakódó zsír. A felhalmozódott zsír gátolja a bőralatti szövetek vér és oxigén ellátását, ezért szaporodik a salakanyagok mennyisége. A hurkás combok és gödröcskés popsi sajnos csak a kisbabáknak áll jól. Csípj bele popsid vagy a combod bőrébe, ha a bőröd narancshéj-szerűen meggyűrődik, az már narancs-bőr.

A diéta

Nem az a megoldás, ha megfosztod magad az ételtől, hanem az, ha a megfelelő ételeket eszed, rengeteg vizet iszol, és rendszeresen mozogsz. Meglátod, hosszú távon ezerszeresen meg fogja érni!

A chipset, sütit, csokit és társaikat persze jobb, ha elfelejted a diéta során. Persze a narancsbőr a vékony nőket ugyanúgy nem kíméli, mint a kövérebbeket, de minél több a zsírszövet, a probléma annál rosszabb lesz. A nagyon szélsőséges diétákkal is vigyázz, mert a gyors súlyvesztés nem a zsírszövetből történik, hanem az izmokból, vagyis a hepehupák csak még rosszabbá és láthatóbbá válnak majd. A megoldás tehát a kiegyensúlyozott étrend.


Amiket enned kell


Egyél sok rostmentes ételt: babot, lencsét, gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű kenyeret és tésztát, barna rizst; sovány húst (csirkét, pulykát); valamint grillezett és főtt halat. Alacsony zsírtartalmú tejet és joghurtot is ehetsz bizonyos mértékig, valamint egészséges zsírokat tartalmazó ételeket: tökmagot, napraforgómagot és mindenféle magvakat. Az egyszerűség kedvéért olyan ételeket egyél, amik a lehető legtermészetesebbek, vagyis a gyorséttermeket nagy ívben kerüld el.

Amiket nem szabad enned

Kerüld a finomított élelmiszereket (fehér cukor, fehér kenyér, fehér rizs, fehér tészta), a zsíros húsokat és a süteményeket. Az ilyen ételek nem segítenek a felesleges víz eltávolításában, és ezáltal akadályozzák a méreganyagok kiürülését a szervezetből.

Testmozgás

Kezdj el mozogni, és a tested nagyon hálás lesz ezért neked, és szépen elégeti majd a felesleges zsírpárnákat. A gyaloglás, a biciklizés, és mindenfajta kardiómozgás jó választás, emellett azonban az izmaiddal is kell foglalkoznod. Hetente legalább háromszor dolgoztasd meg az izmaidat, és közben arra is ügyelj, hogy olyan gyakorlatokat végezz, amelyek egyszerre több izomcsoportot is megmozgatnak.

A 6 legjobb gyakorlat cellulitisz ellen:

1. Fenékemelő pattogás: az óramutató járásával megegyezően ugrálj négyzetalakban, két percig. Fél perc pihenő után ismételd meg a gyakorlatot a másik irányba is!
2. Fenék feszesítő: állj kis terpeszbe és nyújtsd magad elé a karodat. Guggolj le, majd lassan állj fel. 10 ismétlés után fél perc pihenő. Legalább 3 sorozatot csinálj!
3. Combizmosító: felhúzott térddel feküdj hanyatt, emeld fel a jobb lábadat és vess keresztbe egy ugrálókötelet, vagy törölközőt a talpadon. Húzd magad felé a nyújtott lábadat úgy, hogy folyamatosan ellenálllást fejts ki a kezed ellenében. 20 gyakorlat után lábcsere!
4. Mély kitörés: csinálj mély, srég kitöréseket. Számolj 10-ig, majd lökd vissza magad a kiinduló helyzetbe. 10 gyakorlat után lábcsere!
5. Lovaglóizom erősítő: Feküdj a bal oldaladra, majd emeld át hajlított bal lábadat a nyújtott jobb lábadon. Tartsd 10 másodpercig, majd egyenesítsd ki. 10 gyakorlat után válts oldalt!
6. Oldalsó kitörés: kis hajlított terpeszből törj ki oldalra olyan mélyen, ahogyan tudsz! Maradj így 10 másodpercig majd lökd vissza magad kiinduló helyzetbe. 10 gyakorlat után válts lábat!


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.