Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


Diétával megelőzhető az Alzheimer-kór?

2011. augusztus 17., szerda
Szerző: Kulináris Világ
Forrás: Medipress

Az általános egészségi állapot fenntartásához javasolt zsírszegény és alacsony glikémiás indexű ételeket tartalmazó étrend csökkentheti az Alzheimer-kór kialakulásának a kockázatát is, ha idejekorán elkezdik alkalmazni.

Aki azonban már az első tünetek megjelenése után kezdi meg ezt a diétát, már nem ér el sokat az agyi funkciók károsodásának megelőzése szempontjából, derül ki az Archives of Neurology június 13-i online számának egyik cikkéből.

"Nem első alkalommal merült fel, hogy a fiatalabb kori életvitel kihat az idősebb életkorra is,” – mondta Dr. Marc L. Gordon, a Zucker Hillside Kórház neurológusa, a Feinstein Orvostudományi Kutatóintézet Alzheimer-kutatója. „Tudjuk például azt, hogy a felnőttkori elhízás összefügg a későbbi elbutulás nagyobb valószínűségével. Az még vitatott, hogy ez ok-okozati hatás, vagy a betegség egyik velejárója, de arra utal, hogy vannak érzékenyebb periódusok az élet során, életkoronként eltérő módon.”

Az Amerikai Nemzeti Egészségügyi Intézet tavaly tavaszi konferenciáján azt a következtetést vonták le, hogy egyelőre az idős életkor a vezető ismert kockázati tényező, egy bizonyos génvariáció mellett. A szakértők kihangsúlyozták, hogy kerülni kellene az olyan viselkedésformákat, melyek már kapcsolhatók bizonyos krónikus betegségekhez. Az új tanulmány megvizsgálta a különféle étrendek hatását az Alzheimer-kórral összefüggő biomarkerekre (a vér cukor-, koleszterin- és zsírszintje). A kijelölt diéták betartását követően felmérték a résztvevők emlékezetét is. 20 egészséges felnőtt vett részt a kísérletben, illetve 29 olyan, akik az Alzheimer-kór egyik lehetséges előjelével: enyhe memóriazavarokkal küzdöttek. Vagy olyan étrendet követtek, melyek magas zsír- és egyszerű szénhidráttartalmú ételekből álltak („magas” diéta), vagy épp ellenkezőleg („alacsony” diéta). Négy hét elteltével az „alacsony” diéta-csoport biomarkerei változást mutattak az inzulin és lipidszintekben. Az enyhe kognitív zavarban szenvedők esetében ez a diéta pont az ellentétes hatást váltotta ki.

A tanulság mindenképp az, hogy az egészséges táplálkozással csökkenthető a 2-es típusú cukorbaj, a szívbetegségek, a rák, és talán az Alzheimer-kór kockázata is. Célszerű minél inkább tartózkodni a feldolgozott élelmiszerektől.


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium Farsang, bál, rendezvény jósnő nélkül? Elvarázsoljuk vendégeit!
Ajánlott lapok:


mrita.blog.kulinarisvilag.hu
bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
bella.blog.kulinarisvilag.hu
lassuetel.blog.kulinarisvilag.hu
robull.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.