Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


Mely fűszert ne fogyaszd, ha cukorbeteg vagy?

A fahéj lehet, hogy mégsem használ a cukorbetegeknek

2010. július 21., szerda
Szerző: Kulináris Világ
Forrás: Medipress

Bár néhány korábbi tanulmány arra utalt, hogy a fahéj segíthet a vércukor- és a koleszterinszint csökkentésében, a kutatók szerint felelőtlenség a cukorbeteg embereknek ezt a fűszert ajánlani.

43 kettes típusú cukorbetegségben szenvedő felnőtt tanulmányozása során a kutatók azt találták, hogy a fahéjat tartalmazó étrend-kiegészítők nem változtatták meg sem a vércukor-, sem az inzulin- sem a koleszterinszintet három hónapon keresztül sem.

A felfedezés, melyet a Diabetes Care folyóiratban publikáltak, ellentétes néhány korábbi tanulmánnyal, amelyek azt állították, hogy a fahéj segíthet a cukorkontrollban. Egy kettes típusú cukorbeteggel foglalkozó közlemény azt állította például, hogy a napi étkezés fahéjjal való kiegészítése sokat csökkentett a vizsgált betegek vércukor- és koleszterinszintjén.
Más, korábbi kísérletek pedig azt sugallták, hogy a fahéj megnöveli a testi sejtek érzékenységét az inzulinra, márpedig a kettes típusú diabétesz éppen ezen inzulin receptorok számának és érzékenységének csökkenése miatt alakul ki.
Arra is van bizonyíték, hogy a fahéj lassítja az emésztést, ami mérsékelheti az étkezést követő vércukorszint-emelkedést.

A kísérletben, amit az Oklahomai Egyetem kutatói végeztek, véletlenszerűen jelöltek ki kettes típusú cukorbetegeket, akik vagy fahéj kapszulát, vagy placebót szedtek három hónapon keresztül. A fahéjat szedő csoport naponta két kapszulát kapott, melynek mindegyike 500 milligrammot tartalmazott a fűszerből, míg a placebo csoport búzaliszt-kapszulákat szedett, ugyanilyen adagolásban. A Dr. Steve M. Blevins vezette kutatócsoport szerint a kísérlet végén nem volt különbség a csoportok átlagos vércukor-, inzulin- vagy koleszterinszintje között.

A korábbi tapasztalatokkal ellentétes eredménynek az oka valószínűleg a csoportok összetételében keresendő – magyarázza Blevins és kollegái. A legtöbb páciens ebben a kísérletben különböző gyógyszeres kezelést is kapott; míg egy korábbi, a fahéjat hasznosnak találó tanulmány esetén a betegek nem szedtek semmilyen egyéb szert. A kutatók szerint a továbbiakban még különböző faktorok tanulmányozására is szükség van, meg kell vizsgálni többek között azt, hogy a különféle étrendek, vagy gyógyszerek mellett van-e jótékony hatása a fahéjnak a cukorbetegség kezelésében. „Addig sem ajánlhatjuk a fahéjat a teljes amerikai populációban a kettes típusú cukorbetegség kezelésére” - írja a szerző.


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium Farsang, bál, rendezvény jósnő nélkül? Elvarázsoljuk vendégeit!
Ajánlott lapok:


mrita.blog.kulinarisvilag.hu
bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
bella.blog.kulinarisvilag.hu
lassuetel.blog.kulinarisvilag.hu
robull.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.