Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


Földközi-tengeri diéta

avagy: így fogynak a mediterrán tájakon!

2008. augusztus 12., kedd
Szerző: Kulináris Világ

Szereted a görög konyhát, és az olasz ízeket? Akkor itt van számodra a tökéletes megoldás, méghozzá az utóbbi időben egyre nagyobb népszerűségnek örvendő mediterrán diéta.

A diéta hatását komoly tudományos kutatások igazolják, ezen szisztéma alapján étkező emberek körében jóval alacsonyabb a szív- és érrendszeri megbetegedések. Emellett az étrend magas flavonoid tartalmánál fogva a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát is csökkenti.

Kiknek ajánlott ez a fogyókúra?

- azoknak akik szeretik a tenger gyümölcseit, és mindenféle rákokat, kagylókat…
- azoknak, akik hajlandóak lemondani a magyaros ízekről, és jelentősen átalakítani az étkezési szokásaikat
- azoknak, akik tenni akarnak azért, hogy hosszú és kiegyensúlyozott életet éljenek

A diéta alapja a 60% szénhidrát (kenyér, makaróni, tészta), 30% zsír (olívaolaj) és 10% fehérje (hal, tengeri herkentyűk).

Hal és egyéb tenger gyümölcsei:


Ezek az ételek alkotják a diéta alapját. Mivel a hal kevés zsírt tartalmaz, és sok Omega-3 zsírsavat, így heti többször fogyasztása ajánlott. Az Omega-3 védi a szív és érrendszert, emellett erősíti és védi az idegrendszert és segíti az agyi működést is. Emellett a legújabb kutatások azt is kimutatták, hogy segít megelőzni és legyőzni a krónikus megbetegedéseket is, pl. cukorbetegség.

Szénhidrátok:

Kenyér, tészta és rizs: ezek az ételek szintén fontos szerepet töltenek be a mediterrán diétában, mivel sok összetett szénhidrátot és kevés zsírt tartalmaznak. Ennek hála sokkal jobb lesz a közérzetünk. De ez csakis a teljes kiőrlésű termékekre vonatkozik.

Zöldség, gyümölcs:

Lehetőleg minél több és többféle friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk, ami rost tartalmának köszönhetően megkönnyíti az emésztést.

Olívaolaj:

Az olívaolaj egészséges hatásai közismertek, így ebben a diétában is elengedhetetlen a használata sütéshez és főzéshez is és a saláták dresszingjeihez is.

Babfélék:

Próbáljunk minél több bab és babfélét fogyasztani, készítsünk belőlük különféle leveseket és salátákat. Ugyanis sok fehérjét és kevés zsírt tartalmaz.

Bor:

A diéta legjobb része talán az, hogy minden étkezéshez tanácsos egy kevés vörös bor fogyasztása (nőknek 1 pohár, férfiaknak 2), ugyanis kis mennyiségben bizonyítottan segít helyre állítani a koleszterin szintet.

Desszert:

Minden főétkezés után együnk desszertet, de ez nem édes sütemény legyen, hanem friss vagy aszalt gyümölcs.

Idő:

Sose kapkodjunk étkezések közben, együnk nyugodtan és lassan, hogy kiélvezhessük az ízeket. De szánjunk időt a testmozgásra is, és ne felejtsük el nem a mennyiség, hanem a rendszeresség számít.

Hasznos tippek:

- Sose hagyd ki a reggelit, amely legyen rostokban-szénhidrátokban gazdag
- Hetente több alkalommal is egyél tengeri halat
- A hagyományos tészták helyett fogyassz inkább durumbúzából készült tésztákat, mert magasabb a rost tartalmuk és szinte nulla a koleszterin szintjük
- Derítsd fel hol találhatóak közeledben a Földközi-tengeri diéta alapanyagait is árusító bolt
- Az alkoholfogyasztásban tarts mértéket, és csak minőségi borokat igyál, a töményt pedig kerüld messzire
- Az evésben is meg kell tartani a mértékletességet, és szánj rá elég időt
- Élj latin módra, legyél optimista, mosolyogj sokat, ne kapkodj, ne stresszelj, szánj időt a családra és a barátokra.
- Élj minél aktívabb és színesebb életet
- Rendszeresen sportolj, de csak olyan mozgásformát válassz, amit szívesen csinálsz
- Igyál minél több természetes ásványvizet


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.