Az étcsokoládé olyan kémiai anyagokat tartalmaz – polyphenol – melyek jótékonyan befolyásolják egészségi állapotunkat. De mennyi az annyi?
Korábbi vizsgálatokból már ismerjük a kakaó tartalmú ételek egészségvédo hatását, azonban a kutatókat továbbra is aggasztotta, hogy a csokoládé cukor, zsír és kalóriatartalma mellett nem törpülnek-e el ezek a pozitív tulajdonságok.
A Journal of the American Medical Association folyóiratban közölt eredmények alapján megnyugodhatunk, ugyanis napi 30 kalória, vagyis megközelítoleg 6,8 g mennyiségnek megfelelo étcsokoládé elfogyasztása kifejezetten elonyös, s túlsúly megjelenésétol sem kell tartanunk.
Az étcsokoládé olyan kémiai anyagokat tartalmaz – polyphenol – melyek jótékonyan befolyásolják egészségi állapotunkat. Az egy éven át tartó vizsgálat során 44, 56 és 73 év közötti magas vérnyomásos beteg állapotát figyelték meg.
A résztvevoket két csoportra osztották. Az egyik csoport tagjai polyphenol tartalmú, 30 kalóriának megfelelo mennyiségu étcsokoládét ettek, a többi résztvevo polyphenol-t nem tartalmazó fehér csokoládét fogyasztott, ugyan ilyen mennyiségben.
18 hét elteltével az elso csoport tagjai a vérnyomás felso értékének 3, míg alsó értékének 2 pontos esését tapasztalták. Testsúlyuk, koleszterin és vércukor szintjük azonban változatlan maradt. Elsore a különbség kicsinek tunhet, azonban a teljes népesség viszonylatában egy ilyen arány már 5 százalékkal csökkentené a szív- és érrendszeri betegségek miatti halálozások kockázatát.
A vizsgálat során használt étcsokoládé 50 százalékban tartalmazott kakaót. Természetesen a csokoládé fogyasztása önmagában kevés. Életmódbeli változtatásokkal –rendszeres sportolással, egészséges étkezéssel – kiegészítve azonban hatásos ellenszere a magas vérnyomás alattomos kórképének.