2007. június 19., kedd
Az Archives of Internal Medicine folyóiratban közölt kutatásban 25,000 35 és 65 év közötti felnottet vizsgáltak 1994 és 2005 között. Ez idoszakban 844 résztvevonél alakult ki 2-es típusú cukorbetegség.
A páciensek táplálkozási szokásait, azon belül is a rost- és magnézium fogyasztás mértékét folyamatosan követték nyomon, kérdoívek segítségével. A vizsgálat kimutatta, hogy a rostdús táplálkozás a vizsgált személyek esetében 28 százalékkal csökkentette a 2-es típusú diabétesz kockázatát.
Egy más vizsgálat során a rostban gazdag étrend 33 százalékkal csökkentette a betegség megjelenésének valószínuségét. Érdekes azonban, hogy sem a gyümölcs, sem pedig a rendszeres zöldség fogyasztás nem befolyásolta a 2-es típusú diabétesz kialakulásának esélyét.
Ezen összegzések során derült fény arra is, hogy a rendszeres magnézium bevitel 23 százalékkal képes csökkenteni a betegség kockázatát. Az eredmények alapján tehát mindenki számára ajánlott teljes kiorlésu gabonakészítmények fogyasztása.