
Válassz valódi gyümölcsöt a diabétesz rizikójának csökkentésére! A gyümölcslevek erre alkalmatlanok.
Minden cukorbeteg tudja, hogy figyelnie kéne a cukrot a diétájában, de nem mindenki gondol rá, hogy a reggeli gyümölcslé jókora adag hozzáadott cukrot tartalmaz.
70,000 diabéteszben szenvedő nővel elvégzett kutatás szerint azoknál, akik narancslevet ittak reggelire, a diabétesz rizikója is nagyobbá vált. Akik alma, vagy grapefruitlevet fogyasztottak, szintén rossz eredményt kaptak. Ezzel szemben azok a diabétesz 2 típusú betegségben szenvedők, akik 3x egy nap friss gyümölcsöt fogyasztottak, sokat javultak egészségügyileg.
A kutatók meg is magyarázták az eredményeket: a narancs sokkal tovább marad a gyomorban és tovább tart a megemésztése, mint ahogy az a narancslé esetében történik. Emellett kalóriában is szegényebb. A vércukor szintnek így hasznosabb egy közepes méretű narancs, és közben a súlyunknak is csak jót teszünk.
|
|
Megosztás |




