

Amerikai kutatók a New Jersey Egyetemen megállapították, hogy a kávé segít a küzdelemben a káros napsugarak ellen.
A kávénak ugyanis meg van az a hatása, hogy segít elpusztítani az ultra-ibolya sugarak által károsított sejteket. Így a potenciális rákos sejtek nem tudnak osztódni, és így nem fenyegeti veszély a szervezetet.
Erre az eredményre egereken végzett kutatások során jöttek rá. Az egerek szervezetébe koffeint jutattak, 1-2 héttel a sugárzás előtt és abszolút védettek voltak a sugarakkal szemben. A vérükben a koffein nem volt túl magas. Emberi mértékkel nézve ez napi 3-5 csésze kávénak felel meg.
Emellett arra is rájöttek a tudósok, hogy a különböző krémek és gélek, melyek koffeint tartalmaznak, szintén védenek az ultra-ibolya sugarak ellen, és azonnal elpusztítják a károsodott sejteket. Ezért azt tervezik az egyetemen, hogy hamarosan klinikai vizsgálatokat is lefolytatnak, hogy az eredményeket minél előbb használni lehessen a gyakorlatban is.
|
|
Megosztás |




