Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


A kávé és tea csökkenti a méhrák kockázatát

2009. május 15., péntek
Forrás: MTI

Azoknak a nőknek, akik naponta néhány pohár kávét vagy teát isznak, kisebb a kockázatuk az endometriális rákra, amely a méh nyálkahártyájában növekszik - közölték amerikai kutatók.

Ennek a típusú ráknak kockázati tényezője az idősebb életkor, az elhízás és minden, ami több ösztrogén hatásának teszi ki a nőt, például a késői menopauza vagy az ezt követő hormonterápia

Az International Journal of Cancer című szaklap áprilisi számában megjelent tanulmányban 1100 nővel készült felmérés adatait összegzik. E szerint azoknál a nőknél, akik naponta legalább négy teát vagy kávét ittak, fele akkora valószínűséggel jelentkezett endometriális rák, mint a teát-kávét nem fogyasztóknál. Azoknak a nőknek, akik kettőnél több csésze teát ittak naponta, 44 százalékkal volt kisebb kockázatuk a méhrákra. 

Azoknál a nőknél, akik csak kávét ittak, nem volt ennyire egyértelmű az eredmény, bár náluk is 29 százalékos kockázatcsökkenést tapasztaltak a kutatók. Susan E. McCann, a kutatás vezetője elmondta, hogy a kávé és tea védőhatása vélhetően a koffeinnek tulajdonítható, ám ez csak az egyik lehetséges ok. Mindenesetre amikor a koffeinmentes kávét fogyasztók adatait vetették össze a nem kávézókéval, nem találtak különbséget a rákkockázat mértékében.  

McCann szerint a koffein olyan enzimeket aktivál, melyek csökkenthetik a rákkeltő anyagok hatását a szervezetben. A kutatók úgy vélik, az italokban jelenlévő más anyagok is szerepet játszhatnak, így a flavonoidok és más antioxidáns anyagok, melyek a károsodástól védik a sejteket. McCann arra is utalt, hogy a vizsgálatukban szereplő kávézó és teázó nők átlagos súlya kisebb volt, mint a többieké, az italok előnyös hatása ezzel is kapcsolatban lehet.


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2013 MEGJELENT! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Hogyan segít a Hold a fogyásban? Így!
Hogyan változtathatsz önmagadon gyorsan?


taczevi.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu
hzias.blog.kulinarisvilag.hu
kevazs.blog.kulinarisvilag.hu
menyus.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.