Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


Milyen károkat okozhat az alkohol?

2011. november 15., kedd
Szerző: Kulináris Világ
Forrás: Medipress

Mindenki ismeri a túlzott alkoholfogyasztás rövidtávú hatásait: másnaposság, fejfájás, rossz közérzet, karikás szemek. Viszont a rendszeres alkoholfogyasztás hosszú távon számos olyan komoly betegség kialakulásához vezethet, mint a mellrák, szívbetegségek, a stroke, vagy a májzsugor.

Számos tanulmány bizonyított már be, hogy a mértékkel fogyasztott alkohol jótékony hatással lehet a szívre, és meggátolja a különféle szívbetegségek és érrendszeri problémák kialakulását, és a vérrögök képződését az artériákban. Viszont, ha naponta három pohárnál többet iszunk, az már egyértelműen káros hatással lehet a szívre, könnyen magas vérnyomást okoz, megnöveli a stroke és az örökletes szívbetegségek kockázatát, valamint a nagy mennyiségű alkohol következtében túl sok zsír kerülhet a szervezet keringésébe. 

A Brit Rákkutató Intézet szakértői szerint az alkohol és a rák közötti kapcsolat mára tudományosan teljesen megalapozott. Az intézet által végzett egyik korábbi tanulmány megállapította, hogy a túlzott alkoholfogyasztás évente legalább 13 000 rákeset (9 000 férfi és 4 000 nő) kialakulásához vezet az Egyesült Királyságban. A rákszakértők szerint minden 10 gramm elfogyasztott alkohol hozzávetőlegesen 7-12%-kal növeli meg a mellrák kialakulásának valószínűségét.

Az alkoholos májbetegségek esetében az elfogyasztott alkohol mennyiségétől függően exponenciálisan nő a máj károsodása. Az utóbbi 20-30 évben a májbetegségekből kifolyólag bekövetkezett halálesetek száma mintegy 500 %-kal nőtt meg, ezek esetek 85%-átban a túlzott alkoholfogyasztás tehető felelőssé, mondta Dr. Nick Sheron, a Southamptoni Általános Kórház májszakértője.

Dr. Sheron szerint az alkohol károsabb hatással van az emberek egészségi állapotára, mint például a szintén nagyon egészségtelen dohányzás, ugyanis az alkohol következtében sokkal fiatalabb korban halnak meg az emberek. „Az alkoholos májzsugor következtében elhunyt emberek átlagéletkora a negyvenes éveikre tehető. Ebből a szempontból az alkohol károsabb, mint a heroin, vagy crack” - tette hozzá Nick Sheron.

Dr. Paul Wallace, a Drinkaware fő konzultánsa szerint a brit kormány sokkal jobban tenné, ha a biztonságosnak ítélt napi 3-4 egységnyi alkoholmennyiség helyett heti szinten határoznák meg a rátát, méghozzá nem többen, mint férfiak esetében heti 21 egységben, nők esetében heti 14 egységben.


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium Farsang, bál, rendezvény jósnő nélkül? Elvarázsoljuk vendégeit!
Ajánlott lapok:


mrita.blog.kulinarisvilag.hu
bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
bella.blog.kulinarisvilag.hu
lassuetel.blog.kulinarisvilag.hu
robull.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.