Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


A nemzeti imázs hordozója a pálinka

I. Pálinkakonferencia a BGF-en

2010. június 13., vasárnap
Szerző: Sajtóanyag

Hazánk nemzeti imázsát is meghatározó ital lehet a pálinka 5-6 éven belül az utóbbi évek marketingaktivitásának köszönhetően.

A cél egyelőre az, hogy itthon kedveltté váljon, és mind többen ismerjék meg azon értékeit, amelyek megkülönböztetik más szeszesitaloktól - hangzott el a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kara által szervezett pálinkamarketing konferencián 2010. június 9-én.
A pálinkamarketing fogyasztói, vásárlói szokások és elvárások című konferenciának nem titkolt célja volt, hogy a BGF Kereskedelem és Marketing Intézetének a valódi pálinkák ismertségét, a magyar vásárlók preferenciáit, szokásait vizsgáló közel 1500 fős kvantitatív kutatásán keresztül ötleteket adjon a pálinkafőzdék és az ágazat marketingstratégiájának megalapozásához.

A BGF által elvégzett felmérésből kiderült, a megkérdezettek közül sokan még mindig egy kalap alá veszi a pálinkákat a pálinka jellegű italokkal, például a mézes pálinkákkal. Vannak, akik még nem tudják, hogy az igazi pálinka semmiféle egyéb anyagot nem tartalmazhat – még mézet sem. Mindezek ellenére a mérések szerint határozottan növekszik a valódi pálinkák ismertsége.

A hazai pálinkafőzdék csak akkor működhetnek sikeresen, ha követik a fogyasztói igényeket - emelte ki dr. Totth Gedeon, a kutatás vezetője előadása során. Az ágazat gazdaságossági sikerének egyik letéteményese az értékesítési stratégia meghatározása – hangsúlyozta a BGF oktatója – ehhez azonban a pálinkával kapcsolatos attitűdök, ismeretek, elvárások alaposabb ismerete szükséges. Hozzátette azt is, hogy a már hagyományossá váló pálinkafesztiválok segítségével lerövidülnek az értékesítési utak a főzdék és vevőik között, ez pedig tovább erősítheti a pálinka versenyképességét a konkurens szeszes italokhoz képest.

A vásárlási szokásokat döntően az íz és a márkával kapcsolatos ismeretek határozzák meg, a kevésbé ismert termékek estében azonban a címke, annak informatív jellege és a gyümölcs fajtája a döntő tényező, így utóbbi vizuális kiemelése különösen fontossá vált. Emellett azonban nagyon fontos a vásárlás célja, amely nagymértékben befolyásolja a költési hajlandóságot. Legtöbbet akkor vagyunk hajlandók a pálinkára költeni, ha ajándéknak vásároljuk. Fogyasztani leginkább ünnepi alkalomkor, vagy családi, baráti összejövetelen fogyasztjuk, otthon, családtagnál, vagy barátoknál. A fogyasztók döntő többsége már most is valódi magyar terméknek, Hungarikumnak tartja a pálinkát. Elsősorban a régóta jól ismert ízeket szeretjük: a szilvát, a barackot és a körtét. A fogyasztóknak elég határozott képe van az „ideális” pálinkáról: kellemes, gyümölcsös ízű, lágy és zamatos.

 „Kis ország nemzeti italaként nehezen törhet be a pálinka a nemzetközi piacra. A közösségi marketingaktivitás eredményeként várhatóan jelentősen emelkedni fog a pálinka iránti érdeklődés hazánkban” – emelte ki dr. Totth Gedeon, a BGF Kereskedelem és Marketing Intézetének vezetője. Hozzátette: „Az a cél, hogy a pálinka olyan, a nemzeti imázst is meghatározó itala legyen hazánknak, mint Franciaországnak a konyak, Angliának a whisky, vagy Mexikónak a tequila. Az elkövetkezendő évek stratégiájában a pálinka nem csak italként jelenik meg, hanem húsok, desszertek készítésének fontos kellékeként gazdagítja majd a minőségi magyar konyha íz világát is.”

A pálinkamarketing fogyasztói, vásárlói szokások és elvárások című konferenciát idén először rendezte meg az intézmény.
 


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.