Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


Fogyj a 12 egységen alapuló étrenddel: Omega diéta

2008. április 6., vasárnap
Szerző: Kulináris Világ

Judith Willis alkotta meg a 12 egységen alapuló étrendet, ami szerinte elősegíti a könnyű fogyást. A diéta célja, hogy az egészségtelen és helytelen táplálkozást megváltoztassa és a zsírsavösszetétel szempontjából kiegyensúlyozott étrendet hozzon létre.

Előnye a diétának, hogy a táplálkozással foglalkozó szakemberek által elfogadott normáktól sem különbözik.

Íme a 12 tápanyag egység, amiből mindegyiknek szerepelnie kell a napi menüben.

1. Omega-egység: (fehérjeegység)

Ez az egység is alapvetően a zsíregységhez tarozik, mivel a fehérje források többnyire zsírt is tartalmaznak. Elsősorban halak fogyasztását javasolja, legalább hetente háromszor. Zsírosabb halakból 1 egység 150 grammnak felel meg, sovány húsokból pedig 175 gramm. A tej és a tejtermékeket illetve a tojást sem fogadja el önmagában.


2. Omega-egység: (olajegység)

Az étrend fontos elemei az olajok és a helyesen megválasztott arányuk. Ebben az esetben, egy egységet két evőkanál olaj tesz ki. Omega 3 forrásnak tekinti a leveles zöldségeket, a gyümölcsöket illetve a bárány és a vadhúsokat. Fél-fél egység olajat ajánl, az étel- illetve a salátakészítéshez. Többféle olajat is használhatunk: repce, olíva, mogyoró, dió.

3. Omega-egység: (dióegység)

Az olajos magvak egy része tartozik ide (mogyoró, diófélék) amit magukban nyersen érdemes fogyasztani. Ha valaki allergiás a diófélékre, ezt az egységet pótolhatja fél adag olajegységgel.


4. Omega-egység: (magegység)

Ebbe a csoportba a fenyő-, a tök, a napraforgó-, és a lenmag tartozik. Mindegyiknek meg van a maga fontos szerepe. Egy egységnek egy evőkanál magkeverék számít, aminek fel tökmag legyen.

5. Omega-egység: (C-gyümölcs egység)


Mint a nevéből is kiderül ebbe a csoportba a C-vitaminban gazdag gyümölcsök tartoznak. Emellett az alacsonyabb cukortartalmú gyümölcsöket javasolja a szerző. Egy egység ebben az esetben vagy egy nagy vagy két kisebb gyümölcs illetve egy tálka bogyós gyümölcs. Ez lehet: eper, fekete ribizli, kivi, mandarin, narancs, mangó, papaya, grépfrút vagy málna. Ezeket a gyümölcsöket nyersen kell fogyasztani.

6. Omega- egység: (gyümölcs két egység)

Ez az egység egy adag olyan gyümölcsből, ami nem szerepelt az előző csoportban pl: alma, szőlő, dinnye, cseresznye, szilva, körte, banán, ananász, szárított gyümölcsök. A szárított gyümölcs egy egysége 5-8 kisebb darab vagy 3-5 nagyobb.

7. Omega- egység: (zöldségegység)

Ez a csoport bármilyen friss zöldséget tartalmazhat és egy egység 150 grammot jelent, de tulajdonképpen korlátlan mennyiségben fogyasztható.

8. Omega-egység: (lángegység)


Ez az egység egy adag vörös, sárga, vagy narancssárga színű zöldségből áll, ami kb 150 grammot jelen. Lehet nyersen de lehet sütve vagy főzve is fogyasztani.

9. Omega-egység: (hüvelyes egység)


Mindennapi fogyasztásra javasolja a hüvelyeseket, amiből egy egység 150 gramm. Ide tartoznak egyébként még a szójakészítmények és a tofu is. Ennél a csoportnál fontos odafigyelni a változatosságra.

10. Omega-egység: (minőségi szénhidrát egység)

Ebbe a csoportba az összetett szénhidrátok tartoznak. Szénhidrátok forrásának számít a nem finomított, hántolt élelmi anyagok élelmirost-, ásványianyagok- és B-vitamin-források is. Egy adag itt különböző is lehet pl.: 80 gramm teljes kiőrlésű kenyeret, 60 gramm reggeli gabonát vagy 225 gramm burgonyát.

11. Omega-egység: (kalciumegység)


Az elsődleges kalcium forrás a tej és tejtermékek, ami elmaradhatatlan ebben az étrendben. A zsíros sajtok viszont tiltottak. Az étrend kiegészítőkkel szemben egyértelműen a természetes forrásokat részesít előnyben.

12. Omega-egység: (vízegység)

A diéta egyértelműen napi legalább hat pohár vizet javasol, de megengedettek a gyógynövény italok, a zöld teák és a friss citromlé.


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.