
Olasz kutatók arra jutottak egy nemrég lezárult vizsgálat során, hogy egyetlen csésze presszókávé is káros hatással lehet a szív megfelelő működésére.
A Palermói Egyetem orvoskutatói önkénteseken azt vizsgálták, mi változik az emberi szervezetben, s azon belül is különös tekintettel a vérkeringésben egy csésze presszókávé elfogyasztását követően, ellentétben azzal, amikor koffeinmentes kávét iszunk. A presszókávé 107 milligramm koffeint tartalmaz, egy csésze instant kávé csupán 75 milligrammot.
A kutatók úgy találták, hogy 22 %-kal kevesebb vér áramlott a szívbe a presszókávé megivását követően egy órával, miközben a koffeinmentes presszókávé fogyasztása esetében alig, illetve egyáltalán nem tapasztaltak változást.
A kutatás megerősítette, hogy a presszókávéban található nagy mennyiségű koffein kedvezőtlen hatással van a vérkeringésre. Az még feltárás előtt áll, hogy a szívre gyakorolt rövidtávú hatását ellensúlyozza-e az, hogy a kávé az emberi szervezet számára igen hasznos antioxidánsokat is tartalmaz, - írták a szakemberek a European Journal of Clinical Nutrition szaklapban megjelent cikkükben. A kutatók lehetségesnek tartják, hogy megállapításuk inkább a koffeinre érzékeny emberekre korlátozódik, ugyanakkor becsléseik szerint ez minden második embert érinthet.
Ezt megelőző vizsgálatok már felszínre hozták a kávé esetleges káros hatásait, ám voltak olyanok is, amelyek az ellenkezőjét mutatták ki - emlékeztet a The Daily Telegraph brit napilap honlapja.
|
|
Megosztás |




