Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


Professzionális táplálkozási tanácsok várandós anyukáknak

2009. február 11., szerda
Szerző: Sáfrány Zsófia
Forrás: Kulináris Világ

Minden tápanyagot az anya szervezete továbbít a baba számára a várandósság ideje alatt. Az újszülött átlagos testsúlya 3,5 kg.

Az életéhez szükséges vértermelés és a szervei a bejuttatott tápanyag révén fejlődnek, akárcsak az anyuka szervezet, mely a tartalékai által készül fel a szülésre.

Napi 300 kalóriával többre lesz szükséged, mint korábban. Ez a mennyiség csak növekszik a hónapok előrehaladtával és eléri a napi 2300-2400 kalóriát. Ezen kalóriáknak nagy mértékben kell tartalmazniuk proteint, kalciumot és vasat. A 300 kalória tulajdonképpen nem is sok, 2 pohár tejből vagy akár egy levesből fedezhető. Fontos azonban, hogy miből állnak össze ezek a kalóriák. Nem mindegy, hogy keksz az étel vagy hal. A megfelelő tápanyagok felvételéhez a helyes táplálkozás mellett multivitaminokra is szükséged lesz.

Gyümölcsökből és zöldségekből napi legalább 7 adagot meg kellene enni, a 3 gyümölcs, 4 zöldség kombinációjában! A C-vitamin segíti a vas beépülését is, emellett kicsattanó egészségről gondoskodik mindkettőtök számára.
C-vitaminban gazdag ételek: dinnye, eper, citrom, narancs, papaya, paradicsom, paprika, káposzta, brokkoli.

A sötét színű zöldségek A-vitaminban, foszfátban és vasban gazdagok.

Egyszeri gyümölcsmennyiség például: 1 közepes alma, 1 közepes banán, ½ csésze darabolt gyümölcs, ¾ csésze gyümölcslé.

Egyszeri zöldségmennyiség például: 1 csésze nyers zöldség, ½ csésze másfajta zöldség nyersen vagy főzve, ¾ csésze zöldséglé.

Minden nap fogyassz valamilyen kenyér- vagy tésztafélét (kenyér, péksütemény, cornflakes, rizs), napi legalább 6-9 szeletet! Ezek mind gazdagok vasban, B-vitaminban, ásványi anyagokban és zsírsavakban.

Egyszeri kenyér/tésztamennyiség például: 1 szelet kenyér, ½ csésze főtt rizs, tészta vagy cornflakes, 1 csésze más müzli.

A tejtermékekből napi legalább 4 csésze ajánlott, legyen az zsíros vagy alacsony zsírtartalmú tej, joghurt, kefir vagy sajt. A tejtermékek gazdagok kalciumban, A-, D-vitaminban, proteinben és B-vitaminban is.

Egyszeri tejtermékmennyiség például: 1 csésze tej vagy joghurt, 1,1/2 szelet sajt, 2 ek. lágy sajt.

A várandós anyukáknak 10 grammal több proteinre van szükségük, mint korábban. Ez azt jelenti, hogy legalább 60 g proteint enned kellene naponta! A protein a legnagyobb mennyiségben a húsokban található, ezért naponta legalább 2-3 szeletet ajánlott megenni. Ezekhez tartozik még a tojás, mogyorófélék, a szárított banán fogyasztásának szükségessége! A protein építi az izmokat, az enzimeket, a hormonokat és az antitesteket is. Ezenkívül gazdag vasban és B-vitaminban is.

Egyszeri proteinmennyiség például: 2-3 szelet főtt hús. Egy szelet hús= ½ csésze szárított banán, 1 tojás, ½ csésze tofu, 1/3 csésze mogyoróféle, 2 tk. mogyorókrém.

 


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.