2008. január 7., hétfő
Az Egyesült Államokban az idoskori makula degeneráció a leggyakoribb tényezo, mely vakságot okoz.
Korábbi kutatások igazolták, hogy az antioxidánsokban gazdag étrend segít a betegség kialakulásának megelozésében. A The American Journal of Clinical Nutrition folyóiratban közzétett eredményekbol pedig azt is megtudhatjuk, hogy a vércukorszint gyors emelkedését okozó cukrok helyett más módon ajánlatos fedeznünk a szükséges szénhidrát mennyiséget, hogy csökkentsük a betegség kockázatát.
A vizsgálatban közel 4,100 55-80 év közötti felnott vett részt. A kitöltött kérdoívek 90 étel nevét tartalmazták, a páciensek pedig bejelölték, melyiket, milyen rendszerességgel fogyasztják. A kutatók különös figyelemmel követték a listán szereplo ételek azon tulajdonságát, melybol megtudható, fogyasztásuk milyen mértékben növeli a vércukorszintet. Ezen kívül elvégezték minden résztvevo szemészeti vizsgálatát is.
Az eredmények azt mutatták, hogy a különösen sok cukrozott terméket fogyasztó résztvevok legalább egyik szemén már jelentkezett a betegség. Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, a betegséget megelozzük, a cukrozott, illetve a finomított lisztbol készült termékek helyett ajánlott teljes kiorlésu termékeket, zöldségeket fogyasztanunk.