Bejelentkezés az oldalra



 Nem regisztráltál? Regisztrálj most!


Szépfog diéta - fogmenüvel!

Káros és egészséges - fogazatunk szempontjából

2008. november 3., hétfő
Szerző: Sáfrány Zsófia
Forrás: Kulináris Világ

Egy szép fehér fogsor vitalitást és életörömet sugall. Azonban a fogmosás csak fél egészség, a szájhigiéniához hozzátartozik még a kiegyensúlyozott táplálkozás is.

"Az vagy, amit megeszel." - mondják, lehet, hogy mégis van benne valami?

A rágás védi a fogakat

Hányszor rágod meg a falatokat? Átlagosan harmincszor kellene, mivel csak akkor éri el a falat az optimális állagát. A rágás különösen fontos azért is, mert nem csak a gyomornak könnyíti meg a dolgát, de védi a fogakat a fogkő kialakulásától, és neutralizálja a baktériumokat is. Ezenkívül kiegyenlíti a Ph-értéket a szájban, masszírozza az ínyt és a lerakodásokat is eltünteti. A keményebb ételeket többet kell rágni, ezért ezek jobbak is a fogaknak. Emiatt is ajánlatosak pl. a cukormentes rágógumik is. Néhány étel baktériumokat vihet a szájba, melyek fertőzéseket okozhatnak. A nyers koszt és a teljes kiőrlésű ételek védenek a szájszag és az íny megbetegedése ellen is.

Fogmenü: zöldség, hús, tejtermékek


Szinte egyik zöldség sem tartalmaz annyi ásványi anyagot, mint a brokkoli, mely a benne lévő fluorid és foszfor által is igen jótékony a fogunkra nézve. A paprikában és a petrezselyemben lévő C- vitamin felveszi a harcot a bacik ellen, melyek az ínyt támadnák meg. A tejben lévő kálcium és foszfát igen fontos a fogzománcnak. Az avokádóban, lazacban található D- vitamin a fogakat és a csontokat is védi. A sajt kiegyensúlyozza a Ph-értéket a szájban, a teljes zsírsavak pedig élő kultúrát visznek a szervezetünkbe, mellyel a különféle gyulladásokat akadályozza meg.

Mi káros a fogaknak?

A savanyú és az édes egyaránt. A citrom megpuhítja a fogzománcot, de a bonbon és a tartós élelmiszerek is hasonlóan károsan hatnak. Leépítik a benne lévő foszfort és ásványi anyagot, vagyis a betegségek elleni védelmet. A szénhidrátok is igen komoly gondokat okozhatnak, hiszen a szájban lévő hasznos enzimeket károsítja. Inkább minden nap együnk egy kis csokit, minthogy hirtelen savanyúságokat fogyasszunk.
 


Add a Twitter-hez | Add az iWiW-hez | Megosztás | Add a Startlaphoz | Add a Google Reader-hez

További cikkek


A portál ajánlata

Optimista kártya Holddiéta könyv Ezoterikus Kalendárium 2017 Újra lesz Szeminárium! Bármilyen rendezvényt felturbózunk! Jósnő, asztrológus, grafológus...
Ezoterikus kalendarium 2017
Szívből ajánljuk:
Privát szakács szolgáltatás
Válassz egy gyümölcsöt, ilyen a jellemed?
A bögre megmondja? Neked milyen van?
Te is megismerheted a jövődet! A horoszkópod tudja!
Olvass napi Tarot üzeneteket Bellától!


bekalabamacskahaja.blog.kulinarisvilag.hu
tandi.blog.kulinarisvilag.hu
konyhatundi.blog.kulinarisvilag.hu
delikat.blog.kulinarisvilag.hu
mrita.blog.kulinarisvilag.hu







KULINÁRISVILÁG


levelezési cím:
1085 Budapest, József krt. 55-57.

Felelős kiadó: Kelemen Tamás




© 2001-2005 Kulinárisvilág (offline)
© 2008 Kulinarisvilag.hu

Minden jog fenntartva!

A site használata az Kulinarisvilag.hu "adatvédelmi és - kezelési elvei és gyakorlata" dokumentum tudomásul vételével lehetséges.