

A Természetvédelmi Világalap (WWF) kutatása szerint többet árthat környezetünknek a húspótló alapú vegetáriánus étrend, mint a húsfogyasztás.
Az elmúlt időszakban szinte csak arról lehetett hallani és olvasni, hogy a vörös hús előállítása döbbenetes mennyiségű üvegházhatású gáz kibocsátásával jár. Ez valós tény, azonban nem mindegy, hogy mivel pótolják a húst.
A WWF felkérte a brit Cranfield Egyetemet, s az általuk elvégzett kutatás nyilvánvalóvá tette, hogy számos húspótló élelmiszer, - szója, a csicseriborsó és a lencse fogyasztása szintén - károsítja a környezetet, mivel ennek óriási százalékát a tengerentúlról szállítják Európába. Ráadásul a marhahúsról és egyéb állati termékekről az utánzatokra - például tofura - való áttérés valójában megnövelheti az európai országok ellátását fedező termőföldek nagyságát.
A kutatás eredményei arról tanuskodnak, hogy a helyettesítő termékek előállításához szükséges termőföld, amelyet vélhetően erdőirtással nyernek, nagyobb környezeti kárt okoz, mintha hazai földön hizlalnának marhát, sertést vagy juhot. Egyértelművé vált, hogy a vegetarianizmus terjedése akár a belföldi mezőgazdaság összeomlásához is vezethet - figyelmeztet a lap által ismertetett tanulmány.
A húspótlók előállításához a fentieken túl a növényi alapanyag fokozott feldolgozása szükséges, amely rengeteg energiát igényel, a vegetáriánus életmód környezeti hozadéka tehát nagyban függ attól, hogy mit fogyasztanak az érintettek hús helyett. A tofu a kutatás alapján súlyosan rontja a mérleget, helyette inkább kenyeret, tésztát, burgonyát érdemes fogyasztani, ha meg akarjuk óvni környezetünket.
|
|
Megosztás |




