
A hús elhagyása táplálkozásunkban egyértelműen alacsonyabb rizikót jelent a rákos megbetegedésekre való hajlamra. Kivétel: Gyomorrák!
A vegetáriánusok, illetve azok az emberek, akik halat esznek, kevésbé hajlamosak a rákos megbetegedésekre, legalábbis egy brit kutatás szerint. A felmérés vezetője, Tim Key számára azonban meglepetés volt, hogy a vegetáriánusok hajlamosabbak a gyomorrákra. Egy betegség, mely a mai orvostudomány szerint éppen a húsfogyasztással előzhető meg!
A kutatás során 53.000 nőt és férfit figyeltek meg az oxfordi egyetem professzorai.
4 csoportra osztották őket:
- húsfogyasztók
- halfogyasztók
- vegetáriánusok (lakto, lakto-ovo, szemi)
- vegánok.
A húsfogyasztók naponta csakis az ajánlott mennyiséget fogyasztották húsfélékből és ugyanannyi gyümölcsöt és zöldséget, mint a vegetáriánusok és halfogyasztók.
Statisztikailag megállapítható, hogy a húsfogyasztó gyomorrákkal küzdők száma jóval alacsonyabb, mint a vegánok esetében.
Kiegészítés:
Vegetáriánus típusok - Több vegetáriánus típust különböztethetünk meg, aszerint, hogy milyen állati eredetű ételeket fogyasztanak.
• Vegánok: csak és kizárólag növényi eredetű táplálékot fogyasztanak, semmilyen állati eredetű ételt nem: húst, baromfit, halat, tojást, sajtot és tejet sem.
• Lakto-vegetáriánusok: növényi eredetű élelmiszereken túl tejet és egyéb tejtermékeket esznek, viszont húsokat, halat és tojást nem.
• Lakto-ovo vegetáriánusok: tejtermékeket, azaz sajtot, joghurtot találhatunk náluk, de tojást, húsokat, és halat egyáltalán nem.
• Szemi-vegetáriánusok: alapvetően növényi eredetű táplálékokat fogyasztanak, de alkalmilag hal, baromfi belefér az étrendjükbe.
|
|
Megosztás |




